Ana içeriğe atla

EY AŞK NERDESİN?

                                                 
   Klasik tartışma konusudur Evlilik aşkı öldürür mü?. Anketler, uzmanlar tarafından açıklamalar, vesaire vesaire. Devam edegelen  bu konuya, arkadaşlarımızla her parmak basışımızda  Aşk ölebilen birşey değildir diye karşı çıktım. Benim için Aşk kutsal bir şeydi. Öyle herkesin başına gelebilecek birşey değildi. Aşk'tı o yahu. Cümlenin başında, sonunda, ortasında farketmez her yerde büyük harfle başlardı. Kendisine Aşk bahşedilen kimse ki, o ne mutlu idi. Aşık olmak böyle kocaman birşey iken, evliliğin Aşkı öldürdüğüne inanmamı beklemiyorsunuz tabi. Evliliğin Aşka etkisi, olsa olsa, ilkokuldayken öğretmenlerimizin doğru olup olmadığını kontrol ettirtmek için yaptırdığı sağlama olmalıydı. 

 Bunun için aşkın hala var olduğuna inanmak şöyle dursun ne aşkı bee kandırıyolar Aşık olduklarını söyleyerek. Eğer aşık olsalar ayrıldıklarında başkası ile beraber olmak şöyle dursun, ölmeleri gerekir. Eğer gerçekten ölemezlerse yaşayan ölü olmaları gerek. Hadi, şimdi bana efsane olanların dışında Aşk gösterin demiştim de, ablamın cevabı, ''Sen kara sevdadan bahsediyosun'' olup, vah vah yavrum daha hiç bişey bilmiyosun imaları ile süzüvermişti beni. Bu zamanda, aşık olduğunu söyleyen insanlar bir müddet sonra Yalan Dünya'nın Selahattin'ine bağlıyorlar. Sulunaaaz, olmadıı bebeğiiim. Valla olmadı yaanii. Biz bu aşkı yaptık sandık ama ıııhh olmadııı.Hadi gel de aşkın var olduğuna inan. Geçici hevesler olmadığını kim iddia edebilirdi ki?

 Ta ki severek evlenene kadar. Her zaman mantık evliliği yapacağına inanan biri için sıradışı bir olay. Ama artık Aşkı evliliğin değil, iki insanda bulunan ego adlı canavarın öldürdüğüne inanıyorum.İki tarafda aynıoranlarda fedakarlık yapmalı. Ama eksilmemeli. Nasıl başarılır bilmiyorum ama, başarılamadığı müddetce de mutluluk,huzur gibi hayatımızın anlamı yerine koyduğumuz kavramların yerini, acı,gözyaşı,kırılıp,dökülmelerin alacağı kesin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.