10.17.2012

Tarihi An Uzaydan Atlayış (Felix Baumgartner)

     
Malum ilk atlayış iptal edildi. O zaman ''Yahu bu balon burada, rüzgara dayanamayıp yerleri öptüğüne göre yukarıda napıcak'' diye afra tafra yaptım. Bana noluyorsa? Hayır, amatörce de olsa birşeyler biliyor olsam amenna. O da yok. Olaydı iyiydi tabi. İptal edildiği gibi de gün tayin edilmedi. Ben de nasıl olsa koca haber verir diye ohh bi rahatım. 

  Asıl atlayış gününden 15-20 saat önce ''Üç gün sonra atlıycakmış'' dedi. Meğer ''Yarın atlıycakmış'' demiş. Neremle dinlediysem artık. Gerçi gribim. Ben grip olunca anlayışımda da büyük bir kıtlık oluyor. Yoksaa ben çok iyi duyar, ondan da iyi anlarım.Neyse işte ikimizde hastalıktan bitap düşmüş bir şekilde evde kendi kendimizi karantinaya almış,paso oyun oynar vaziyetteydik. Ki, ''Aaa adam atlıycaktı nasıl unuttuk'' diye bir ses duydum. ''Üç gün sonra değil miydi o'' diye tepki verildiğinde gerisini siz düşünün artık. 

  Biz balonla uçurulmaya başlama anını da merak ediyorduk ama aklımıza geldiğinde atlamak için son bir saati vardı. Bir kaç tühledik. Sonra daha atlamasına varmış ya sen hakikaten izliyecek misin sorusunu yönelttim. Tamam arada konuşmalar oluyor ama ancak kelimeleri seçebiliyorum o da basit cümlelerde falan. Tabi vatandaş hem anlıyor hem de parametreleri takibe aldı. Şu kadar yükseğe çıktı, hızlandı, derken ben de gaza gelip kapattım kendi kullandığım pc'yi, odaklandım. Da ben ne kadar odaklanabilirim ki. Dur dedim arkadaşlara haber verelim. Muhtemelen büyük kısmı unutmuş gitmiştir. Aldım elime telefonu başladım çatır çatır mesaj atmaya tabi devamı geldi. Şöyle miydi böyle miydi derken, mesaj çekmeye devam mı edicen, yoksa izleyecek misin tepkileri evden yükselmeye başladı. Aslında sonuna kadar haklıydı. Ama paylaşmadan duramamak maalesef mi deyim, yoksa güzel birşey mi siz karar verin benim fıtratımda var yahu.  Öyle twitter, face kullanmakla falan da alakası yok. Aksine kulanmayan biriyim.

   Anladığınız gibi artık atlamak üzere bundan sonrası sahne sahne gelecek....

  -Balon yavaşlamışdı aniden süratle hızı artmaya başladı. Aksilik yoktur inşallah.

  -Felix twitt atıyo ya la. Valla atıyor. Adam kapsülün içinden yerle bağlantı sağlarken, diğer taraftan ''Burası çok güzel'' tarzı twitler atması biz yerdekiler için en eğlenceli kısmıydı herhalde.

  -Balonun içinden helyumu bırakmaya başladılar. Yine yavaşlıyor.Bundan sonra atlayacak.

  -Dur ben bir kere daha mesaj çekiyim. Görmeyen olmuştur.

  -Artık kontrolleri yapıyorlar.

  -Ben atlıycak olsam kesin önce tualete gitmem gerekirdi. İşte onun için uzun süre sıvı vermiyorlar..

  -Koltuğu verilen talimat pozisyonuna getiriyor. Yine gitti. Buradan net iyi çekmiyor.

  -Salona geçelim koş koş.

  -Zil çaldı. Kim ki? Komşu. Sen bak. Biraz muhabbet ayıp olmasın, kadıncağız pişirmiş balık getirmiş. Gerçi ben, biz zaten koku da almıyoduk dedim ama espirisine .Sonra çok işe yaradı valla. Bir gün sonra yedik ama büyük bir nimetti benim için. Hasta olunca çorba yapmak bile gözünde dev gibi oluyor insanın.Adam ayakta hızlı gel. bırak nescafeyi şimdi.

  -Canım yine gitti. Ama artık adam atlıycak. Ya sen sayfayı yenilerken atlamış olcak bile. Heh daha atlamamış. Yahu bu hızda da çekmiyorsa artık. Ama selamını vermişti. Kesin atladı.

  -Evet gördüğümüzde düşmeye başlamıştı saniyeler olsa da, ilk kendini bırakışını görmeyi çok istemiştim. Ee 8 milyon insan bir anda yüklenince kabak birilerinin başına patlayacaktı.Evet bizde o şanslı insanlardan olup o kadar bekleyip göremedik. Ama sonrasını çok daha rahat izledik.

  -Spin atmaya başladığı zaman bilinci gitti diye düşünmeye başladık. Nefes alışverişi duyamamak kadar kötü birşey de yoktu o 5 dakika. Sesi kesdiler bir kaç saniye netmi gitdi yoksa..? demek kötü birşeydi.



   -Ama yere inişini görmek harika birşeydi.Dünyanın herhangi bir yerinden atladığı o videoları izlemiştim. Ve merak ettiğim şey aynı şekilde inebilecek sağlığı olabilecekmiydi? Gerçekten çok güzeldi. Böyle sanki 39 bin metreden atlamış gibi değildi de oradan koşarak geçiyormuş gibi yere bir konuşu vardı. Kuş gibi. Tek bir kelime daha: MUHTEŞEM!


  -Basın toplantısının hemen yapılmaması da soru işaretleriyle doldurdu kafamızın içini. Acaba bi sağlık sorunu mu var? diye dertlendik. Ama en nihayetinde sağlıklı,sorunsuz bir şekilde yere indi.Herkes deriiin bir ohh çekti. (Ben de bir kez daha ohh çektim.)

  -Dört rekor kırmayı düşünürlerken maalesef 3 rekor kırdılar. Tabiki de bu çok çok büyük bir başarı. Bunu düşündüklerini bile zannetmiyorum. Ama ben bu kadar hazırlığa kaskın buhar yapması neticesinde 20 saniye kadar bir süre için kırılamaması üzdü. Tabiki en büyük başarı serbest düşüşde ses duvarını aşmasıydı.

  Atlamadan önce son sözleri:  Ne kadar küçük olduğumuzu anlamak için bazen uçmamız gerekir. Şimdi eve dönüyorum.

  Felix bir çok insanın yapmak isteyeceği (yapabileceği demiyorum) bir atlayış yaptı. Tarihe geçti. Şimdi Joe Kittinger'in atladığı videoları izleyip ''Adam çok cesaretliymiş valla. Bildiğin sepetli balon. Cidden bişey olmamış'' diye yorumlar yapıyoruz. Bir sonraki atlayışta buna benzer şeyler mi söyleriz yoksa yetişen nesiller bizden terbiyesiz olur da bir de bu atlayışı 8 milyon insan izlemiş puhaha diye gülerler mi bilmiyorum ama ne olursa olsun çok cesaretli olduğunu düşünecekleri kesin. Ben mi? Beni arkamdan iten olsa atlardım kesin :D


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...