Ana içeriğe atla

Heder Olmasın Sakın: Hevesler



Yeni yayın dönemime hızla adım atmış bulunuyorum. En büyük hayalim bir çok şeyi bir arada, hızlıca çok düzgün bir şekilde dolayısı ile planlı yapabilmekti. Bakın istikrarlı demiyorum ve istikrarsızlık olmalı diyerek altını çiziyorum. Neden? Zira ben istikrarsız çok mutluyum. Hele de istikrarlı olanları istikrarsızlığımla aştığımı görmek gibisi yok. O hazzı bilir misiniz? Ben istikrarsızlığımla yere çakılma hazzını da biliyorum ammaa bu postun konusu değil diyerekten hızla bu tehlikeli uçurumlarla dolu yollardan uzaklaşıveriyorum.

İyi de bu postu niye yazıyosun diye soracak olursanız, büyük bir zevkle cevaplarım. Ve sordunuz kabul ediyorum. Sormadıysan okuma kardeşim. Allah Allah. Zorla okutuyoruz sanki. Neyse, yeni sorumuza cevap, istikrarsızlığımdan şikayet ettiğim günleri geride bırakıyorum inşallah. Nasıl mı? Yedi güne sığmayan programlarım ve kurslarımla. Ben böyle mutluyum. Bir şeye uzun bir zaman zarfı koyup başardığımda, son derece mutlu olamıyorum. Zor olan bir şey yok. Hırs yok. Yarış yok. Geçen bir sene o kadar boş ve boş geçirdiğim o anlar o kadar gereksiz şeylerle meşguldüm ki, kendimden nefret ettim. Şimdi yeni programım ise dopdolu. Bana sadece uymak kalıyor. (Evet bir müddet sonra bundan da sıkılacağım ve nefes almak isteyeceğim. İşte bir şeyler yapmaktan sıkılıp, boşa vakit geçirmek isteme duygusunu, o güzelim hazzı o kadar çok özledim ki. Anlatamam ama eminim yaşamışsınızdır. Tabi eğer istikrarlı olmayı başaran o minik güruhtan değilseniz. Eğer öyleyseniz lütfen sayfayı terkedin. Gördüğünüz gibi size çamur atıyorum ve burnum sürtülene kadar da çamur atmaya devam edeceğim.

Şimdi de gelelim geçen senenin acısını çıkartmak istediğim programıma.

1-Dikiş. Pinterest adlı zıkkıma diyeceğim ama seviyorum kendisini de kıyamıyorum girdim gireli,oradaki tasarımları gördüm göreli modelistliğe iki yılını vermiş (vermiş kelimesinde ki o iddiayı gördünüz dimi her zaman olmaz) azıcık stilistliğe gitmiş biri olarak müthiş bir istek duygusu ile koşarak giyim kursu adı altında bulunan,zaten bilip sevdiğim, gayet esnek zaman birimine sahip hocası ile keyifli vakitler geçiriyorum. Şimdiye kadar bir etek bitmek üzere ikincisi teğellendi, dikilecek. Çok yakında. Bir de fazladan etek kalıbım var.

İtiraflar:Tam gün sadece ama sadece iki ders gittim. 09-16 arası. Başka bir gün de iki saatliğine uğrayıp kafa dağıttım. :D

2- Stilistlik: Geçen sene çok sıkılıyorum nolur geliyim diye başladığım kurs. Esasında ise, yedi yıl öncesine tee modelistliğe gittiğim günlere denk gelir. Modelistlikten stilistliğe terfi etmek en çok istediğim şeydi. Kaldı öylece. Ve yedi sekiz yıl sonra devam etme şansı buldum. Aslında başarılı olmayı çok arzu ediyorum ama doğuştan gelen bir kabiliyet yok. Çabalamam gerekiyor fakat dediğim gibi, devamlılık sağlamaya çalışmak o anda onu yapma isteği doğurma zorunluluğunu kendinde görmediği için muhteşem şeyler ortaya çıkaramıyorum. Resimleri en kısa zamanda ekleyeyim de belki yorum falan yaparsınız..

  Eveeet, şimdi de hep birlikte bana ağlayalım. Zira bu beş günlük muhteşem  planı hiç ama hiç sıkılmadan,büyük bir zevkle bunları yaptığımı farzetsek bile -ki imkansızlığını bu hafta gösterdi sağolsun- geriye günlük yemek,bulaşık,temizlik,çamaşır, yıkama,katlama,ütüleme,süpürmek,toz almak,bu ara kabusum olan halı silmek -lekeleri çıkarmak için muhteşem kaslara sahip olmak gerekiyor eskiden neden gelinin kuvvetli olmasına bakıldığını şimdi anladım  :D-, yükseklik korkum artı camın ortasına kolumun yetişememesi hasebiyle en büyük temizlik zevkimden fobiye dönüşen cam silme eylemi -hep birinci katta silmişim camları, hem de uzanamadığım yerleri kolu uzun olan zatı muhtereme silmiş- artııı bir sürü misafir almam gerekliliği tam olarak başucumda hep birlikte suratıma bas bas bağırarıyor hatta anırıyorlar. Bunların üstünde olan ise yokluğundan,yapmadığımdan ötürü diğer şeyleri de yapamama sebep olan yahut olduğunu düşündüğüm sıkılmak eylemim var ki, evlere şenlik. Yukarıda söylediğim herşeyi araya sıkıştırıp asıl yapmam gereken bir uğraşım var. Ben başlıyorum, Tabiki de ağlamaya....

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Benim gibi istikrarsızını bulmak inan çok zor. Herhemgi bir kursa kayıt olmaya kalkışmayagöreyim anında cevap hazır:

      -Bak yine bilmem nerde yaptığın gibi yapacaksaann..

      Halbuki hepsi için sebeplerim var :P

      Bu blog benim için ilk ve dolayısı ile bu yorum da bir ilk. Ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Çook teşekkür ederim. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.