Ana içeriğe atla

Biri uykularını bana verebilir mi lütfen?



  Gecenin bir vakti yazı yazabilecek enerjiyi bulmak harika bir şey. Dün yazdığım anılar adlı yazıma uygun bir uyku süresi geçirdim bugün. Benim için ilginç bir deneyim oldu :)

  Şöyle ki, kış geldiği gibi hasta oldum ve bir türlü bu hastalık devremden kurtulamıyorum. Burnum,boğazlarım,öksürüğüm, baş dönmelerim tam gaz halinde devam ediyor. Halsizlik,kolunu kaldıracak takatimin olmamasını ise söylemiyorum bile. Ses berbat bir halde vs. Böyle uzayıp gidecek bir liste. En kötüsü de habire düşünmekten bir türlü uyumayı beceremeyen bir beynim buna uyum sağlamak zorunda olan zavallı bir vücudum var. Hayatım boyunca var olmuş tüm olumsuzlukları düşünme kapasitemin üstüne gelecektekileri düşünmek böyle sonuçlar doğuruyor. Ne beynim rahat olabiliyor ne de bedenime rahat verdiriyor. Beynim uyumak istese, düşünmediğini zannetse bilinç altım sayesinde vücudumda ki tüm kaslarım kasılmış bir halde olduğum ve gevşeyemediğim için onu da beceremiyorum.

   Bugün yine hastalıktan bitap düşmüş bir şekilde inatla otururken daha fazla dayanamayacağımı anladım ve yatmaya gittim. Başımı taşımak bedenime büyük bir zahmetmiş gibi gelirken, beynimde de vücudumu yönlendirebilecek bilinç kalmamıştı. Tam manası ile kendimi yatağa attım. O anda çook eski bir duyguya kapıldım. Çocukken  (4-5 yaşlarında olduğum ve hatırlayamayacağım söylenmekte ise de) ben de oruç tutcam diye inat etmiştim. Salonda ki çikolata kutusunu gördüğümü, annem görmeden mideye indirme telaşından oruç falan aklımda değil. Bissürü çikolatayı mideye indirip üstüne de güzel bir su içtiğimi hatırlıyorum. Bir de oruç kavramının suyun son damlasında aklıma geldiğini. Koşup söyledim ben böyle yaptım diye. Tabi hemen bir şey olmaz deyip susturdular. Sonra da inat eden bir çocuğa yapılabilecek en iyi faaliyeti söylemiş olduklarını şimdi anlıyorum.

  -Sen şimdi uyu gözlerini açtığında yemek yiyeceğiz.
  -Gerçekten mi?
  -Tabiki dee..

   Sözleri eşliğinde uyuduğumu, uyandığımda  annemle babamın başımda olduğunu,

  - Hadi  orucumuzu açıyoruz. Bak uyuyunca zaman ne kadar çabuk geçti.

  Dediklerini ve ben büyüklerin yaptıkları o şeyi yapabildiğim için ne kadar mutlu olduğumu hatırlıyorum. Uyandığımda annemi,babamı gördüğümde o kadar çok mutlu olduğum başka bir sahne yok. Mutlu olduğum çok sahne var gözlerimin önünde. Babamın salıncak alıp gelişi, babamın eve gelişi, benim önce karşılayıp (çocukluktan evde nasıl dolaşacağım belli ) hadi pimamalarını giiiyy diye babama baskı yaptığım, dedemin bisikletimi alışı... Böyle uzayıp giden koca bir liste. Ama o an çok başka.Sanki o an mutluluğun yanında huzuru hissettiğim ilk an. Kahverengili, çizgili  battaniye (muhtemelen kış sonu, ilkbahar başı)

 Yatağa yattığım anda o huzuru hissettim. Taa o ana gittim. 15-16 sene öncesine. Önce huzurumu bozmak isteyen bir sürü düşünce belirdi beynimde. Kasdılar da. Ama o huzuru yeniden hissetmeye çalıştığım da başarılı olduğumu gördüm. Ve mutlu,huzurlu,uykulu bir 3 saat geçirdim.

 Biraz önce yeniden denedim, o huzuru çağırdım çağırdım gelmedi terbiyesiz. Başım kazan gibi, dinlenmek çok iyi gelecek ama uyumak mümkün olmuyor. İlle de bitap düşüp sızmak gerekiyor.

 Biri uykularını bana verebilir mi lütfen?

 (Yazmadan geçemeyeceğim. Bir gün, annenin biri bebeğinin hiç uyumadığından şikayet ediyordu. O sırada oraya gelen yurdum teyzesi, ''Ahh yavruuumm bütün uykularım senin olsuun'' deyiverdi. Arkadan biri ''Bak sonra sen uyuyamaz, yatakta dönüp durursun'' diye takılmak istedi kii, yurdum teyzesi anında cevabı yapıştırdı ''Uyuyamıyorum ki zaten''.

Bizim teyzeler çok mu cin, çok mu siyasetçi, çok mu politikacı yoksa çok mu Orçun? Bu yurdum teyzelerini biz mi çok saf,temiz biliyoruz. Ben bilemedim...)




Yorumlar

  1. :) Teyze süpermiş:) GEçmiş olsun çok yat uyuyamasan da dinlen. Bende de tam tersi yer yerde kafayı koyup uyumak istiyorum üzerimde acayip bir uyku baskısı var sanki:S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ama yatmak çok sıkıyor beni. Bir de grip olunca ateşim falan çıkmazdı. Bu sene her gribimde ateşim de çıkıyor çocuk gibi :)

      O kadar uyuma ihtiyacı, eğer uyuma isteğiniz bildiğiniz bir sebepten değilse, moralinizin, psikolojinizin bozuk olmasından kaynaklanıyor olabilir. Yani stres,düşünmeme isteği gibi durumlar insanı uyumaya itebiliyor. Ya da havalardan,kışı sevmemenizden vs... :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.