Ana içeriğe atla

Avm İnceleme -1-

  
   Alışveriş,kıyafet hele hele son dakika da almam lazım gelen şeyler hayatımın en zor anları olmuştur. Aşırı derecede sıkılırdım. Annem benim tarzımı öğrenmiş olduğu için gitdiği yerden arar, şöyle şöyle bir şey var alıyım mı diye sorar ben de hee taam şeklinde cevaplar verirdim. Bir erkek çocuğundan beterdim anlayacağınız.

   Alışveriş konusunda açılmaya başlamam ise evlenmeye yakın oldu. Söz için kendime elbise baktığım günü hatırlıyorum da. Kendime sadece o günü vermiş,bütün gün gezmiş, beğenmiş, almış bir yokuştan inerken aklımdan geçen düşünce '' Öff, damadı kaçıran gelin olsam herşey ne kadar güzel olurdu''diye düşünüyordum. Ehh sonra zorunlu olduğun için alışveriş turları yaparken, aslında içerilerde bir yerlerde bir kızın olduğunu farkediyorsun. Ve o çıktıkça çıkıyor. O dönemlerde avm'ler ve mağazalarla o kadar içli dışlı olmuştum ki, sonrasında da herhangi bir avm'ye girmek evime gelmişim gibi hissettiriyordu. Mutluluk ve huzur buluyordum :D

           İstanbulda'ki her avm'ye girip çıkmışlığım yok. Yine de bir kaç öneri vermek istedim.


    Torium: Benim ve eşimin en beğendiğimiz avm'lerden. En büyük sebebi yüksek tavan olduğu için, daha ferah olması. Özellikle bir avm'ye girip yemek yiyecekseniz ve torium'a yakınsanız daha gürültüsüz bir ortam için kesinlikle torium diyorum. Orta da oturmamanız tavsiyem tabi..

  
    Akbatı: Avym, alışveriş yaşam merkezi sloganıyla yola çıkmışlar. Esenyurt bölgesinde yer alıyor. Ben bu avmy'i yeni keşfettim ve beğendim. Eşim o kadar beğenmedi. Ama buranın da tavan yüksekliği istediğimiz gibi.Haftada bir sturbucks yapanlardansanız bence burası ideal. Torium'da ki starbucks çok ufak ve genelde oturacak yer bulmakta zorlanıyorsunuz. Akbatı da ise böyle bir problem yok. Çok geniş bir iç hacim artı sigara içenler için ısıtmalı açık hava alanı mevcut. Gerçekten harika bir şey. :) Bir de eliniz de kahvenizle kitap bakmayı seviyorsanız, Akbatı'da ki D&R daha güzel kategorilendirilmiş. Remzi Kitabevi de mevcur. Bunların dışında, giriş katı ev eşyaları satan mağazalara ayarlamışlar. Koçtaş dahil var.

                                               
   MarmaraPark: Tavanı fazlasıyla alçak, dolayısıyla ikimizin de çok bunaldığı ve beğenmediği bir avm oldu. Tıklım tıklım bir sürü mağaza ile dolu olduğu ise bir gerçek. İnsanların az olduğu bir zaman da giderseniz belki bizim kadar sıkılmasınız.
              
                            
  Pelican Mall: Simsiyah bir avm. Gözü hiç yormuyor. Eğer içim kararmaz diyorsanız sessiz,sakin bir mekan. Koton mağazası ise harika. Sezonda olan bir bluzu 20 liraya bulabiliyorsunuz. Sonra gittiğim başka bir avm'de ise 50 lira civarındaydı diye hatırlıyorum. İlginç bir ayrıntı. Yalnız starbucks yok.
 
   StarCity: Outlet mağazası. Beymen Outlet ise her lüks markayı büyük indirimlerle içinde barındıran bir mağaza. Örneğin, Kenzo marka bir elbiseyi beğendim ve yüzde yetmiş seksen civarlarında bir indirimi vardı. Ordan pay biçin. He yazlık, böyle günlük giyilecek bir elbiseye  200 lira vermek isterseniz. Am gerçekten büyük indirimler var.

  Şimdilik bu kadar.. Kış aylarında daha çok avm gezip, beyni dumanlanan zavallı bizlere...

Yorumlar

  1. ayyy çok severek okudum yazını :)
    çünkü torium ve pelican benim sevgilimle buluşma yerlerimiz..
    kışın dışarda durmak çok zor, kafeleri de sevmiyoruz.. bu büyük alışveriş merkezleri tam bizlere göre oluyor..
    torium'daki favori mağazam h&m :) artık her gittiğimde ben istemesem de erkek arkadaşım da girmek istiyor..
    pelican da ise koton gerçekten on numara ..
    ne zaman gitsem uygun bişiler buluyorum..
    anısı var ben de buraların ilerde severek hatırlayacağımmm yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük kuratrıcı oldukları kesin. Ama ben Ortaköy'de üşümeyi, sonra bir cafede oturmayı tercih ederdim bak şimdi :)

      Sevgiliyle olunan her yer güzeldir de ya ben İstanbul'da olup da devamlı avm gezmeyi yediremiyorum. Ne yalan söyleyim :(

      Sevdiğine ben de çok sevindim :)

      Sil
  2. ortaköye gitmeyi ben de çok isterim ama malum işi olunca insanın haftada bir izni oluyor.. ben de iş çıkışlarına gidince evlerimize en yakın yer avm ler oluyor.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun. En yakın, trafiksiz, çilesiz gezme alanları için en iyi tercihler en yakın avm'ler. Bizim de terchlerimiz hep bu yönde oluyor. :)

      Benim yukarıda ki söylemim kendi üzüntüm ve dediğin gibi çilesiz olsun isteğiyle hareket eden eşe gönderme ;) :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.