Ana içeriğe atla

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

   O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :) 
    
   Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Ya da diktirecekseniz çizimi götürdüğünüz anda anlatmaya çalışmakla uğraşmayıp sorunu kökünden çözebilirsiniz. Eğer gelinlik,nişanlık ya da abiye dikimi için biraz daha  profesyonellerden faydalanacaksanız ve stilist çalıştırmayan bir yere denk geldiyseniz de güzel bir çözümdür. 

    Kendi deneyimim olarak şunu söyleyebilirim ki, eğer beğendiğiniz bir model var onu biraz değiştirip diktirmeyi planlıyorsanız çıktısını almadan gitmeyin. Modeli nerede gördüğünüzü vesaire göstermek ve söylemek yerine kısa bir süre çıktıyı gösterin ve fiyat üzerinde konuşmaya başlayın.Yani, o modeli görmediklerini ve beğendiklerini anladığınız anda kozunuzu sonuna kadar oynayın :) 

    Çalışmalar Pineterest'ten toplanmıştır. 
    Daha fazlası için buyurun : http://pinterest.com/bitliturist/illustration/
         
      Çizimini Yaptıklarım


 Bu ikisini birleştirerek uyguladım. Yukarıda ki elbise ve duruş, alttaki çizmelerle kombinlendi benim çizimimde.


  Solda ki çizimim ise bunun kadar güzel olmadı. Ayıptır söylemesi biraz sıkılmıştım çizgiler kalınlaştı vs. Sağdakinin ise sadece puantiyeli olanını çizdim. Benim çizimde renk mordu.
  Bunda ise eteğin düşüş eğmini yakalayamadım. Yolunda gitmeyen birşeylerin varlığı gözü hemen rahatsız ediyordu. Renk ise ben de kırmızı.

 Sağda ki ise, sadece çizildi ve renklendirilmeden bırakıldı. Beni bekliyor.:) 

Günlük Kombinler






Abiye Çizimler ve Renklendirilmesi





                                                                 
  Gelinlik Çizimleri







Vintage Çizimler ve Renklendirmeler













Yorumlar

  1. Çok hoş modeller var ama bende o yetenek yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetenek olmadan da, çalışılarak kazanılabilir. ;)

      Sil
  2. Ben de kendimce böyle çizimler yapıyorum ve bu tarz çizimlere bakarak değilde özellikle silütlerin üzerinden çizerek çok yol katettim. Bir süre sonra insanın eli alışıyor, o zorlanılan çizgiler kendiliğince güzel oluyor falan. Bilginize :) Belki işinize yarar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendim çizicem diye inada bindirmiştim. Sonra çok gereksiz olduğunu farkettim. Dediğiniz şey çok mantıklı ve uygulanmalı.

      Şu an silüet çiziminin yapımı, ölçüleri elimde yine de hocayla beraber çizdiğim, en doğru silüet üzerinden çalışsam kendim için çok doğru birşey yapacağımın farkındayım. Elim değse birde. :)

      Fikir için çok teşekkürler. :)

      Sil
  3. hayden williams çizimlerini çok seviyorum ve takip ediyorum.
    çok güzel paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Harika tasarımları var. Ben de takip ediyorum ve biriktiriyorum onun çizimlerini. Ben keşfedeli bir iki ay ancak oluyor ama.. :)

      Sil
  4. Selamlar, ben kafamdaki gelinlik modelini çizdirmek istiyorum. Dikilirken hata payı olmasın diye birebir çizdirip öyle dikilmesini istiyorum. Çizim konusunda yardımcı olabilir misin ve ya bu tarz çizimler yapan birileri varsa yönlendirebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Ben profesyonel hatta bırak profesyoneli acemi bile saymıyorum kendimi. O yüzden yardımcı olamayacağımı üzülerek söyleyeyim.
      Stilistlikte profesyonelleşmiş birine de yönlendiremeyeceğim maalesef.
      Gelinliğinizi diktireceğiniz yeri seçerken siz anlatmaya başladığınızda çizim yapan çalışanını çağıran ya da çizim yapan moda evi ile çalışın. Kesin kararınızı verip içiniz ısındıysa çizimi terzi ve modelist ile birlikte oluşturmak anlatmak hatta daha iyisi onlarında fikirlerini almak istediğinizi söyleyin. Unutmayın stilistin çizdiğini kalıbı çıkaran anlamazsa işiniz zor. Ve eğer yanlış anlaşılmaktan korkuyorsanız istediğiniz detayların görüntüleri eliniz de bulundurun. (çizim değil dikilmiş olmalı) Böylece istediğiniz dökümün istediğiniz kumaşta o kesimde nasıl görüneceği hakkında daha aydınlatıcı bilgi sahibi olursunuz. Bir de olabildiğince irdeleyin ;)

      İstediğiniz şekilde yardımcı olamasam da umarım bu bilgilerde işinize yarar. Kolaylıklar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun. Sevgiler...

      Sil
  5. merhaba ben daha yeni yeni çizimler yapmaya başladım bana rahat çizim yapabileceğim kağıt önerirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizim yapmayı rahat hale getiren bir kağıt türüne rastlamadım. Boyamayı daha kaliteli görünür hale getiren dokulu kağıtları tercih edebilirsiniz.

      Sil
  6. MERHABA ÖNEREBİLİCEGİNİZ Bİ KURS VARMI ACABA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Hangi ilde buluduğunuza gre değişeceğini çok zannediyorum.

      İsmek ya da Halk eğitimlerin de, bu tip kurslar ücretsiz mevcut olabilir.

      Şahıslar özel kurslar veriyor. Ya da, grplar kurulup özel ders alabiliyorsunuz Ama dediğim gibi, araştırmak vs. gerektirir.

      Bildiğim özel bir kurum ise, kariyer eğitim kurumları.

      Size kolay gelsin. Başarılar!

      Sil
    2. merhaba istanbul şişlide oturuyorum ismekte var evet ama hafta içi çalıştığım için gidemiyorum malesef.

      Sil
    3. İnanın extra bir bilgim yok. Maalesef :(

      Ama hayaliniz bu ise, araştırın kesinlikle. Eğlenceli.

      Eğer, size uygun vakitleri vs. bulamazsanız, pinterestten vücut çizimlerinin bir çok pozisyonu ulunuyor. Çıktısını alın, üzerinden geçerek başlayın, sonra bakarak çizmeye çalışın. Yine çizilmiş yukarıda ki gibi, çizilmişin çıktısını alıp, bakarak çizin, boyayın. Kesinlikle büyük yol katedersiniz. Bir de, çizim,boyama videolarını izleyin.

      Ben yapamıyorum siz yapın. :) Sevgiler...

      Sil
    4. http://bitliturist.blogspot.com.tr/2015/11/stilistlik-uzerine-illustrations.html

      Yeni yazı, çizimler dahil :)

      Sil
  7. Maraba ben daha yeni çizimi başladım hangi kalemleri tavsiye edersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 8B kullanıyorum çok da memnunum :)

      Sil
    2. http://bitliturist.blogspot.com.tr/2015/11/stilistlik-uzerine-illustrations.html

      Benim yerime yanıt verdiğiniz için de teşekkürler. :)

      Sil
  8. Ben lise öğrenciyim beş yaşımdan itibaren çizim yapıyorum bu zamana kadar çizimlerimde daha iyiye gittim ama daha iyisinin olması için ne yapabilirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.