1.07.2013

Yaka Yapımı


   Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








                                                                          Malzemelere gelirsek;
                                                              
  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

  -İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)


 
  -Silikon tabancası artı silikon almayı unutmayın.  (İşe yaradığı nokta yukarı da yazdığı gibi bir çok şeyi yapıştırmada kullanılıyor. Sadece inci değil. Taşlar vs.. )



  - Swarovski ( İsteğe bağlı olarak pahalı ucuz alınabiliyor. Fakat nişanlığımı diktirdiğim yer nişanlık,gelinlik üzerinde de pek gerçek taş kullanılmadığını söylemişti. Zor yani insanlara güvenmek.)



   Evet, işte bizden istenen malzemeler bunlardı. Ama benim de eklemek istediğim bir kaç malzeme ve öneri var.

  -Bir kere eğer keçe kullanıyorsanız ve keçenin her yerini kullanmayacaksanız vee romantik, şık bir yaka olsun istiyorsanız kesinlikle ama kesinlikle keçe üzerini önce dantel ile kaplamanızı öneririm. Çok çok şık duruyor. Bir de dantelin olabilecek yerlerini gözünüze kestirip, büyüklü küçüklü inciler, pembe veya soft renkli boncuklar, taşlar ,gözünüze hoş gelen şeylerle süsleyince, bir tane yaka yapmakla yetinemeyeceğinizi anlayacaksınız.



  -Keçe kullanmak yerine, kullanmayacağınız bir gömleğin yakasını keserek kumaştan şık bir yaka tasarlayabilirsiniz. Ee ille de kullanmıyorum diye başkasının giyebileceği gömleği heder etmenize gerek yok. Onun yerine elinizde bulunan artık kumaşlardan yaka yapabilirsiniz pekala. Çok güzel olacaklarına da eminim. Bence kumaş kullanmak keçeden daha şık bir kullanım alanı sunuyor.







  -Kumaş ya da keçe farklı bir renkte üzerine diktiğiniz güpür, dantel farklı renkte olduğunda da şık sonuçlar çıkıyor ortaya.





   -Tek renk materyal yerine renkli materyal kullanımı da, bir çok kıyafet ile kullanabilme imkanı sunuyor. Mesela aşağıda ki yakanın yapımı gayet basit. Çiçeklerinizi ve incilerinizi alıp, gördüğünüz gibi yapııyorsunuz.




     
    -İlla  incikli, boncuklu, romantik olmasına gerek yok. Zaten yakalar bağımsızlıklarını ilan edip tek başlarına kullanılmaya başlandığına göre spor kumaşların yoğunluğunu hissettirdiği ya da yukarıda ki gibi maskülen bir yaka yapmak da sizi daha farklı kılacaktır.



                               
                                                                  Yapımdan bir örnek:

                 
NOT: Tüm fotoğraflar, google görsellerden ve Pinterest'ten alınmıştır. Pinterest'ten sayfama girip daha fazla yaka fotoğraflarına  ulaşabilirsiniz  ( http://pinterest.com/bitliturist/collars/  )  
En kısa zamanda fotoğraf makinesi alarak her yaptığım diy projemi adım adım fotoğraflandırmak, bloğumu orjinal fotoğraflarımla süslemek hayalim....



13 yorum:

  1. Stilistlik kursuna mı gidiyorsun?Süper.Çok kapsamlı bir kurs herhalde sadece çizim değil bu çok güzel.Bulduğun görsellere bayıldım.Hele kolye gibi olandan yapsam diyorum..Senin yaptıklarınıda merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Geçen sene kısa bir dönem gittim. Bu sene hastalıklarımdan fırsat buldukça gidiyorum. Ama çok eksiklerim var. Umarım tamamlarım.

      Tasarım olunca işimiz, böyle faaliyetler kaçınılmaz ve güzel oluyor. Bence siz de güzel fikirlerinizi katarak çok orjinal tasarımlar yaparsınız.

      Ben en kısa zamanda malzeme alıcam. Sonra hiç olmadı telden fotoğrafını çeker koyarım :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Bitli Turist,
    İlgi alanlarımız farklı olsa da çok güzel bir meslek stilistlik. Çocukluğumda benim de hayalimdi ama rüzgar farklı yerlere atıyor insanları.
    İyileştiğinizde sizin de eserleriniz görmekten mutluluk duyacağım. Çok geçmiş olsun.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel söylediniz. Hani meslek dediniz ya :)

      Çok istiyorum bu konuda ilerlemeyi. Hatta tasarım yapıp bir marka haline gelmeyi. Sonraaa mağaza(lar)açmayı. Umarım olur.

      Evet hiç tahmin etmediğiniz zamanlarda farklı yerlerden esen rüzgarlar. Bazen darmadağın bazen de mutlu eden poyrazlar...

      Çok teşekkür ederim. Hastalığımdan eser yok bir haftadır. Maşşallah deyim geri gelmesin :)

      Bu iyi niyetlerin,güzel sözlerin beni nasıl motive ettiğini anlasanız şaşırırdınız zannımca. Belki de blog yazmaya yeni başladığım için bana şaşırımışsınız gibi geliyordur. Bilmiyorum. Tek bildiğim gerçekten mutlu ettiği.

      Çok teşekkür ederim. Cici cici, yeni macaronları, güzel lezzetleri sizin elinizden görmek dileğiyle..

      Sil
  4. Yakaların hepsi birbirinden güzel paylaşımınız ve bloğumu ziyaretiniz için teşekkür ederim Ben hazırladığım kaftanın kemerini hazır olarak almıştım bana sadece yapıştırması düştü hoşçakalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de, hem ziyaret hem de buraya cevap bıraktığınız için teşekekkür ederim :)

      Sil
  5. yakalara bayıldım çok şıklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyurun, yapın kullanın efendim :)

      Sil
  6. bu bilgi yüklü post için çok teşekkürler.Şu aralar ben de yakalarla ilgileniyorum ama net'ten yaptığım araştırmalarla sınırlı. Sizi de araştırma yaparken buldum.Acaba kullanılan keçeler ince mi kalın mı?bilgi verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek. Ben yaka yapmak için ince keçe almıştım açıkcası hala yapılacak bekliyor. Kalından daha güzel olur ya da inceden daha iyi oluyor gibi bir yorum yapamam o yüzden. Özür dilerim :(

      Sil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...