4.15.2013

İnstagram, Dikiş ve Muffin


  Bu aralar dikiş, stilistlik, bol bol temizlik, günlük işler artı bunalım beşgeni etrafında dönüp duruyorum. İnstagram'da eğlencem oldu.  İş yaparken, mutfakta yemek yaparken ya da yürüyüşe çıkmışken fotoğraf çekip, instagrama yüklemek, fotoğraf çekmeyi seven fakat şuan da makinesi olmayan birisi için çok ideal ve eğlenceli.




 Günlük hayata geçiş yapacak olursam, dikiş makinem yeni. Ben öyle dikiş dikeceğim diye ölen bir insan değilim. Ama dikiş makinesi de, her türlü lazım olacak, artı dikiş kursuna gidiyorum. En nihayetinde eşim sağ olsun aldı. Janome TR 1018. Arada kendi kendine sapıtan, kurcalayıp ne yaptığını bilmesen de düzelen makinelerden. Misal; aynı ip,kumaş,iğne ile düzgün bir şekilde dikerken altına ip toplamaya başladı. Yok alt ipi düzgün saramadım, yok iğnedendi, zırtıydı, zortuydu derken olmadı. Sonra kendine geldi. Hala arada aynı şeyi yapıyor. Sonra düzeliyor. Ben alışkın olduğum için pek zırlamıyorum. :)

 O pembe kutuyu da Bauhaus'dan 8-9 liraya mı ne aldık. Karton. Çok şık ve fiyatı da uygun. Eğer ihtiyacınız varsa diye söylüyorum. Malum organizatör istiyorsanız ilk aklınıza gelecek olan kutular. Ben üç beş tane daha almayı düşünüyorum.

 Yukarıda gördüğünüz kırmızı denemelik kumaş, elbise olmak üzere. Basit bir elbise. Fakat kumaşı inatla aldığım için pişmanım. Satıcı abiciğim haklıymışsın. Bu sert (bildiğiniz çuval gibi) kumaştan elbise olmazmış. Ne yapalım o kadar inatlaştık, kestik, uğraştık bitince giyeceğiz de. Beden mahkum, elbise de gardiyanım olacak. :D


 Cafe Fernando'dan sonunda bir tarif denedim. Kaç senedir bloğuna girip, yalanıp, off ya adam ne güzel yapıyor diye söylenip, o kadar uğraşmayı göze alamayıp, mutfağa girmeyen ben, muffin kalıbı da alınca büyük bir hevesle çok büyük bir ihtimalle sitenin en kolay tarifini denemeye karar verdim. Yukarı da gördüğünüz fotoğrafın şöyle de ayrıntıları oldu;


 Yazdıklarını harfiyen uygulamaya çalıştım. Frambuaz yerine çilek kullandım ve hafif ekşilik olsun diye muallakta kalsam da bir adet limon suyu ekledim. Sadede gelecek olursam, benim muffinler nemliden biraz daha fazla ıslak gibi geldi. Üstleri daha iyi altları daha az pişmiş gibiydi ki fanda değil altüst pişirdim. Bu teze göre limon suyundan kaynaklanabilir mi?
Bir de, fırın tepsisinin içine tekli kalıp içine kağıt kullandım. Altının üstü gibi olmamasının sebebi bu olabilir mi?
Şimdiye kadar hiç yorum bırakmadım ama neredeyse ilk tariflerinizden beri girip tarif bakıyorum. Ama uygulamak çok zor geliyordu. İlk defa denedim. Beğendik ama eksiklerimi bulmak istediğim için sorma ihtiyacı hissettim. Teşekkürler :)

Bitli turist – Öncelikle, çilek frambuaza oranla daha çok su bırakır, piştiğinde de taze tadını tamamıyla yitirir, dolayısıyla tavsiye etmiyorum. Ekşilik olsun diye eklediğiniz limon suyu kek harcının pH derecesini etkiliyor. Çok asidik harçlar yeterince karamelize olmayabilir; bir sonraki sefere aklınızda bulunsun. Birkaç damla fark etmeyebilirdi ama bir limonun suyu oldukça fazla. Ben her zaman fanla pişiriyorum; ısı o şekilde daha eşit dağılıyor. Eğer kağıtlar ayakta durabildiyse (bazıları iskeletli oluyor, kek harcı yamultamıyor) tepsinin üzerinde, çok bir fark yaratmayacaktır. Gerçi ben uzun bir süredir kağıtsız bir şekilde muffin kalıbında pişiriyorum. Daha iyi oluyor.İçi çok ıslak kaldıysa tepesi çok çabuk pişmiş olabilir. 10 derece azaltıp daha uzun süre pişirmeyi deneyebilirsiniz.
   Böyle uzun uzun yazarak cevap verdiği için öncelikle çok teşekkür ediyorum. Bir daha cevap atamadım ama bizim muffinler 3-4 gün süründü. Tadı kötü olduğundan değil doyurucu ve evde ki insan sayısının iki adet olmasından. Ben soğuyunca kendime ısıtmaya üşenip yemedim ama koca kişisi ısıtmadan indirdi mideye. Sonuncusunu ona bırakmadım ben yedim. Ve soğuk yemediğime pişman oldum. Zira için de ki, o ıslaklıktan eser kalmamıştı. Tadı çok güzeldi. Bence deneyin. Hatta üşenmeyin, diğer güzel ve uğraştırıcı tarifleri de deneyin. Fotoğrafları görmeniz yeterli zaten. :)

 Bir de, bana yazılan yorumdan sonra şöyle yorumlar yapıyorum; Hımm tabi portakal suyu o kadar çok ki, kekin içi karamelize olamamış. Portakal suyunu azalt güzel bir sonuç alabilirsin. :d

   Güzel dolu dolu bir hafta geçirmeniz dileğiyle...



2 yorum:

  1. Janomeler evet biraz gelgit akıllılar iyi geçinip suyuna gitmeli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Gelgit'i okuyunca koptum resmen :D Aynen dediğiniz gibi :)

      Sil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...