Ana içeriğe atla

Oyun Odaları İçin Dekorasyonlar / Playrooms



 Oyun odası konsepti bana çok mantıklı geliyor. Bebek odası yapılırken hantal eşyalar yerine daha kullanışlı olanını alıp, boş alan bırakarak oyun odası oluşturma fikri en cazip gelenlerden. Tabi artı bir odanız daha varsa, bir odanızı en ağır eşyalarla doldurmak sizin hakkınız. Böyle bir seçeneğim olsa, kendi yatak odamdan daha ağır yaparım çocuğun yatak odasını valla. :)

 İlerisi için aklımda hem yatak odası hem oyun odası olacak şekilde tasarlanmış güzel bir konsept var. İnşallah yapmak nasib olur. Çocuğu olanlar aşağıda ki, görsellerden ilham alsın. Olmayan hayal kursun.

 En önemlisi de, bunlara bakıp iç geçirmek zorunda olmadığımız. Sokak arasında ki bir marangoza söylediğiniz de, tam olarak sizin istediğiniz boyutlarda yapacaktır. Tabiki de çok uğraşacaksınızz. Ona sözüm yok. Ya da, daha ileriye gidip diy projelerini araştırarak veya diy projesi oluşturarak çocuğunuzun isteklerine uygun şeyleri yapı marketlerden edinerek yapabilirsiniz. Hem çocuğunuz için de güzel bir faaliyet.  Mesela; aşağıda ki minik mutfakları eski dolaplardan yapmışlardı. Çok da güzel olmuştu.

 Söylemesi benden uygulaması sizden...













                                                http://www.potterybarnkids.com

Yorumlar

  1. Ne kadar düzenli,temiz görünüyorlar ;cocukların odasına her girdiğimde hafakanlar basıyordu artık cinnet geçiririm herhalde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de temizlikçin olsun, bakıcın olsun bak evin nasıl bal dök yala olur. Çocuğunun oyun odası böyle olanın yukarıda ki şartları da olması lazım diye düşünüyorum. :)

      Ne güzel. Kaç çocuğunuz var? Yaş aralıkları nasıl? :)

      Sil
  2. Peyami Safa'yi henüz cocuk denilecek yaslarda okudum.Teknik anlamda analizini yapamam bu yüzden.Tekrar bastan okumak istiyorum fakat kitap okumak için oturduğum zaman genelde yorgunluktan uyuyakaliyorum.40 olmadan babaanne moduna geçtim yani.Matmazel Noralya'nin Koltugu'nu ise gecen yıl düşe kalka okudum ve bir kez daha hayran kaldım.İlk okuyuşumdan aklımda kalan " otel odasında kasık biti yüzünden kasinan adam"sahnesi vardı.Yani öyle bir tasvir etmiş ki sahneyi kendim kaşınıyorum sandim.Teknik analiz yapmak için okursam kitap okurken aldığım hazzı kaybedeceğimi düşünüyorum.Bildigim;para kazanmak için yazdığı polisiye "Cingoz Recai"serisini mustear isimle yazacak kadar sanatına saygı duyan bir insan olduğu..Sonuc olarak somut sebepler sayamasam da Peyami Safa'nın eserlerini her gördüğümde bende tekrar okuma hissi uyandırıyor.Gecen gun kitapçının biri kendisine fikrini sormadigim halde Emine Senlikoglu ile Peyami Safa'yi edebiyatcilik anlamında kıyaslama densizliğinde bulundu.Bununla kalsa iyi;E.Senlikoglu nun 5 kat daha iyi " yazar" olduğunu iddia etti.Üstelik edebiyat fakültesi okumuşmuş.Cehaletin böylesi ancak tahsille mümkün demek istedim ama lüzumsuz muhabbete lüzum olmadıgını düşünüp dükkanı ilelebet terkettim.
    Telefonumun inadı tuttu diğer yazıya yorum yazdırmadı bana.Mecburen buraya yazdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peyami Safa gerçekten ilginç bir insan. Tasvirleri ise, ki tasvirlerde boğulmayı sevmem, çok yerinde ve harikaydı. Yalnızız'da -korku sahnesi diye tabie ediyim- bir sahne vardı ki, tüylerim diken diken oldu. Betimlemeli okuduyup beğendiğim ilk kitap Stephen King Kara Ev, iki Peyami Safa Yalnızız. Emine Şenlikoğlu'da okudum ama ne Peyami Safa ile kıyaslamak ne alaka yahu?

      (Suç ve Ceza'yı üç cilt haliyle okuyup sıkıntıdan patladım, Doystoyevski muhteşem bir yazardır malum. Ama betimlemeye maalesef her zaman dayanamıyorum.)

      Siz söyleyince hatırladım. Ben Cingöz Recai serisinden okumuştum ki gayet eğlenceliydi.:)

      Sil
  3. Cok şükür 4 evlat verdi bana Allah..13-11-7-2 yaslarında enbuyuk ve en küçük kız digerleri erkek.Tahminim yardımcım olsaydı kacardi...
    Suc ve Ceza yi değil ama Anna Karenina'yi okudum,tasvirler benim de icimi bayiltti.Sayfalar dolusu tasvir..Bittiğinde Anna'nin hazin sonu dolayısıyla cok üzgün fakat okuduğum kitaptan da fazlasıyla hoşnut oldum.Kitapları okurken icinde kaybolurdum;coook eskiden:)Tasvirleri okumasaydim eksik kalacaktı,yarım anlatacaktım.Kemalettin Tugcu ise ayrı bir yazı konusu.Ben de cocuklarıma okutmuyorum mümkün oldukça..İyi geceler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo. Maşşallah. Allahü teala yardımcınız olsun. Ailenin kalabalık olması bana sıcak bir yuvaymış gibi geliyor. Ama istediğim gibi yetiştirip yetiştirememek büyük bir soru işareti...

      Sahi Anna Karenina'da vardı. Bu yaz okudum. Birincisini bitirdim. Çok zorlanmadım. Ama ikincisini resmen zorlaya zorlaya bitirdim. Kitabı okurken içinde kaybolmaya yeniden başladım ben. Ama akabinde gözlerim çok ağrıyor. Çok kitap okudum ama benim kazmalığım hep yarımım.

      Tuğcu'ya gelince dediğiniz gibi uzun bir yazı konusu. Post yazmayı uzun süredir düşünüyorum. Ama blogta kendi kendime gibi olunca çok zorlanıyormuşum. Siz yorum yazdığınızdan beri benim de bol bol yazı giresim geliyor. :)

      Bugün de bundan bahsettik eşimle. Bir çocuğa nasıl bir kitap okumak gerekir. Neyden nasıl etkilenir. Hiçbir bilgim yok. Ben Kemalettin Tuğcu etkilerini yıllar sonra farkettim. Çocuğuma kesinlikle okutmam. Ama bir tek Tuğcu'mu var okutulmayacak. Tabiki de hayır. Çocuklarınıza kitap seçimini nasıl yapıyorsunuz? Hangi seçeneklere göre karar veriyorsunuz?

      Sil
  4. Kalabalık aile sıcak evet hatta bazen yakıcı bir sıcaklık bile oluyor:)Zorluklarına rağmen insallah 10 sene sonra "iyi ki yaptım"diyebilmeyi umut ettigim bir şey bu.Yetiştirmek zor fakat cocuk evin aynasidir;bizler iyi insan olarak yasamak konusunda dikkatli davranıp cocuklarımızı da kendimizden nefret ettirmezsek zaten bizi ornek alıyorlar.Mecburen iyi insan,iyi Müslüman olmaya
    çalışıyoruz.Cocuk sahibi olunmasını tavsiye eden bir Zat'a Hekimoglu İsmail abi terbiye etmenin zorluklarından bahsedince aldığı cevap bence
    mühim.Bizim kötümüz bile onların kötüsünden iyi olur diyor.Allah'a sığındık evlat sahibi olduk,Rabbim
    onlarla imtihan etmesin bizi..



    Kitap seciminde önce yazarlara bakıyordum.Fakat artık hamdolsun öyle cok yazar var ki cocuklara yönelik kitaplar yazan,taniyamiyorum.Bu durumda da yayinevine bakıyor imkan olursa kitaba göz atıyorum.Çeviri kitaplardan kaçınıyorum.İceriginden ve Türkçe'sinden emin olamıyorum çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakıcı sıcaklık. Güzel benzetme :D

      Amin tabi. Evet herşeyi doğru yapmak lazım ki onlar da doğruyu apsın. Rahme düşmesinden başlayan bir terbiye süreci.. Zor..

      Kitap için bol bol araştırma yapmam gerekiyor anlaşılan. Bir çocuğum olunca buna fırsat bulamayacağım için kasıp şimdiden baksam güzel olur :)

      Sil
  5. Yorum yazdığım için memnun olduguna memnun oldum :))Ev,cocuk vs.derken sosyal hayatım "0"a yakın seyrediyor.Sanal alemdeki dostlukları seviyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bence ev, çocuk ve pc başında oturmak bile başlı başına büyük bir iş. Bu zamanı bulabildiğiniz için ben sizi tebrik ediyorum. Kendimi düşünüyorum mümkün değil. :)

      Sanal alemin havası ayrı. Sınırlar korunabilir bir durumda ve eğitici. Tabi nerede durduğunabağlı olarak değişiyor :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.