Ana içeriğe atla

Tarihe Not Düşüyorum: Saçlarımı Kat Atarak Kesdim!


 Saçlarımı bizzat, şahsen,kendim kestim! Hakikaten yaptım. Hem de kat attım.  Hem de çok beğendim.

 Neden? Zamansızlıktan. Artık o kadar bunalmıştım ki, eve geldiğim de; bugün de saçlarımı yine kestiremedim, diye söylendim.Sonra kuzuyu uyutmak için yatak odasındayken bir fikir dank etti. Neden saçlarımı kendim kesmiyordum ki? Tam o sırada kararımı verdim. Eşim kararımdan döndürmek için  uğraşdı ama benim boştan gaza geldiğimi düşünüp çok üstelemedi. Ben de karşısına saçlarımı kesmiş, biçmiş çıktım. Ama yetmedi bir daha kesdim. Yetmedi, bir daha düzeltecektim eşim aldı makası eline, uzun kalan ama aslında kat kesimini tamamlayan parçayı kesdi. Zaten yeterince çelimsizdi ve gerçekten kısacık istiyordum saçlarımı. Resmen hafiflediğimi hissettim. Hiç saçlarımın bu kadar ağırlık yaptığını fark etmemiştim. Yalvarıp yakarıp saçlarımı da koca kişisine boyatmış olabilirim. Tarçın bakıra boyadık ama kahverenginin pek açık bir tonu oldu. Bir de sadece dipler boyandı. Saç uçlarımda tık yok. Eski kızıl  o kadar kısalttığım halde hala varmış. Onu anladım böylece.

Netice: Saç kesimime bayıldım, saç rengimi beğenmedim.

 Eğer nasıl kesdin derseniz: Yıllar önce annemin, bir arkadaşının saçlarını kendi kendine kesdiğini ve çok güzel olduğunu anlatması  aklıma o kadar yer etmiş ki. Bir de çok imrenmiştim. Hatırlıyorum. Beynimizin en güzel hatırlama özelliği bu bence. Gerekli bilgiyi, gerekli zamanda çıkarıp önüne koyması. (Bana gerekli bilginin, geç gelmesinin tek ve nadide sebebi tabi ki de bebek.  Yoksa yani siz de hıh!)

 Saçlarınızı muntazam bir şekilde tarayın. Başınızı önünüze iyice eğerek tüm saçlarınızı öne alın. Yeniden hatta yeniden tarayın.Ve istediğiniz yerden kesin. Tek sorun düz kesmeye çalışmak ama eğer kesemezseniz de arkadan bakıldığında katlı bir kesim olduğu için bir şey fark edilmiyor. İŞte böyle.

 Bebeği küçük olan anne nasıl çılgınlıklar yapabilir adlı hikayemizin sonuna geldik. Eskiden bunge jumping hayallerimiz vardı, şimdi ev de saç kesiyoruz çılgınlık olarak. Hadi hayırlısı...

Yorumlar

  1. Güle güle kullan:-) Ferahlama hissini iyi bilirim:-)

    Ben de biraz uzatsam diyorum ama sonra sıkılıp kestiriyorum :-)

    YanıtlaSil
  2. Devam ediyordum da nasıl yayınlaya bastım anlamadım:-)

    Evde kesmek için iyi cesaret etmişsin:-) Gerçi bir keresinde ben o kadar yamuk yumuk kestirmiştim ki model olarak, Can, ben bunu evde keserdim sana dediydi:-)

    Bungee Jumping ha, ben de istiyordum bi zamanlar, şimdi bu sakat kemiklerle yapmaya kalksam bir daha ayağa kalkamam her hal:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Benim bayağı uzundu yavaş yavaş kısaldı ama artık bu son nokta daha kısasını kesebilmem için zayıflamam gerek :)

      Bir kere şuan için en önemlisi zamandan kazanıyorun :) Bir de üç farklı saç kesimim varmış gibi kullanabilmem işin bonusu.Haha ben kesdim ya hep ondan :D

      Şimdi sen öyle söyleyince ben de, bungee jumping yaparken stresten safra kesemdeki taşları düşürürmüyüm ya da kan pıhtılaşmasına iyi gelirmi diye düşündüm :D Ne diyorsun? :))

      Sil
    2. Safra kesemdeki taşlar doğumdan sonra düşmeye çalıştıydı, sen doğumu atlatmışsın , düşmez bence. Kan pıhtılaşmasına kesin iyi gelir, iyi bir çalkalanmakla çözülmeyecek pıhtı bilmiyorum ben:-)

      Sil
    3. Doğumdan sonra ortaya çıkıp düşmeye kalktıkları yetmedi hala sıkıntılarım oluyor ara ara ondan pek emin değilim :)

      Seni bir bungee jumping paklar diyorsun. Bana uyar :))

      Sil
  3. Güle güle kullan. Bende bazen kafayi öne egip kessem mi diye düsünüyorum ama son zamanlarda artik kestirmeme karari aldim. Uzatacagim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Su. Uzun da çok beğeniyorum kısa da. Ama saç uzunsa verileilecek çok şekil var. Azıcık özlemiş olabilirim çok az ;)

      Sil
  4. Bu bilog çok tembel bu sıralar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm azıcık ama bir çok sebebim var her zaman ki gibi :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.