Ana içeriğe atla

Pazar=Mutluluk vs...


 Bir bu eksikti. Bir senedir bu cümleyi tekrarlamaktan bıkmadım arkadaş.

 Normal doğum,apandisit,kan pıhtılaşması, safra kesesinde bir sürü taş, hafif disk kayması, yere yığılıp kalmaya kadar götüren d vitamini eksikliği, vertigo, halsizlik, halsizlik, bulunamamış sıkıntılar, bahsetmek bile istemediğim almam gereken randevular.. ve galiba göğüs kafesimi çatlattım. En azından kırmadım. Çok şükür. Buna da şükür.

 Aslında güne harika başladık. Bugün evin oyuncak ve dağınıklık bölümünün bir kısmını baba-kız paylaşmaya karar verdiler.Büyük bir sevinç ve mutlulukla karşıladım. Kutuya toplanmış tüm oyuncakları büyük bir zevkle kafasından aşağıya devirmiş kızına ve bir daha dokunası gelmeyen babaya ses etmedim. Pazar dönüşü toplamışlardı gerçi, ama uyumadan önce son bir defa daha dökmeyi uygun gördü majesteleri. Tamam konu başka ama gözümün önünde yığınla oyuncak olunca dağıttım konuyu.

 Güne harika başladık demiştim değil mi? Aslında sevgili göğüs kafesim bana bir işaret vermiş ama ben onu pek anlamamışım. Zira mama sandalyesine koymak isterken keskin bir acı hissetmiş, tablasına oturtturup dinlenmiştim. Neyse efendim, sonra bize gelen gaza istinaden, pazara gittik. Neredeyse bir sene önce gitmiş olduğumuz bu pazar denilen olayın arkasından, kesin haftaya bir daha gidelim demiştik. Hahha, biz neye bu tepkiyi versek bir sene sonra yapıyoruz. Misal, kadıköy.

 Neyse, biraz da iyi şeylerden bahsedeyim. Pazara gitmek insana iyi gelir mi? Geliyor arkadaş. Böyle sanki bir mutluluk kaynağı. Nakit çeksek mi çekmesek mi sorusunun cevabını çekmeyelim ve az harcayalım caanımm diye yapınca, sadece gerekli olan şeyleri alıp döndük. Böhüüü içimde neler kalmadı ki? Sudan ucuz bir adet kuzuya etek (5 liraydı ya), bir adet taytlı takım(hem de 10 lira,hem de gerçekten hoş bir takımdı, pöf tam park kıyafetiydi, uyumlu hatta şık ve rahat). Bir de kızımın odasına perde arayan biri olarak desenini çok beğendiğim kalitesi de hiç fena olmayan bir perdeyi 40 liraya bulunca hah canım şimdi yandı işte . 40 liraya perdemi olur ya? Hem de  english home deseninden. Hemde english home perdesinden daha hoş bir kumaşla. Böhüüüüü..... Durun ya aslında mutluydum ben. Yazarken içimde biriktirdiklerimi patlattım galiba. Ama böylece en gerekli olan şeyleri yani, yeşillik,domates,sebze,meyve gibi haftalık sebze,dolap doldurma sorunsalımızı hallettik. Gerçi pazar dönüşü bez almak için markete girdiğimiz de, marketin çok daha ucuz olduğunu gördük ama olsun bizimkiler tazeydi be. Hem markette kim bilir ne zamandan beri soğuk hava deposunda duruyor. Dimi ama?

 Yazınca mutlu olunacak bir günmüş gibi görünmedi ama, yeşilliklere,taze meyve, sebzeye bakmak iyi geldi. Eve gelince de, kuzuya her yeşilliğin,kabak-havuç-enginar ve mercimek-bulgur çorbası patlattık. Tuzsuz keçi peyniri de yanına arkadaş oldu. Biz de pembe pembe, mis gibi domates kokan domatese doyduk. Yani mutluluğun kaynağı  likopene duyulan açlık ve sonra likopenin tavan yapması olabilir mi? Kışın domates yiyemeyenler birliği başkanından notlar bitti. Başka bir pazar=mutluluk yazısında görüşmek dileğiyle. Esen kalın...

Yorumlar

  1. Pazara gitmek beni de hep mutlu eder.O renk cümbüşünün içinde keyifle dolaşırım. Bizim pazar da bazen marketlerden pahalı oluyor ama yıkayıp kurulayıp saklama kabına koyduğum maydonoz falan iki hafta dayanıyor. Marketten aldıklarım mümkün değil o kadar durmaz, sararır hemen.

    Geçmiş olsun bu arada. Bilgiç'in doğumunda doktorlar zedelemişlerdi benim kaburgamı da doğum sırasında.

    Biz de bu botanik bahçewi çok güzelmiş yine gelelim dedikten dört yıl sonra gitmeyi başardık, zaman çabuk geçiyor azizim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yıkama kurulama saklama mevzusunu yapamıyorum bir türlü. Önceliklerim oraya yetişemedi. Halbuki en büyük hayalim.

      Ayy :( Doktorda muayenede çatlak zannetti ama röntgen zedelenmiş olduğunu gösterdi.. Kas gevşetici rezil bir şeymiş onu anladım. Bir gün kullandım. Perte çıktım. Ama şimdi daha iyiyim. Çok şükür.
      Hayat...

      Sil
    2. Nasıl oldun bir bakayım dedim.

      Sil
    3. Zedelenmiş kaburgalarla enfeksiyonlu bebe üstüne tatile gidip onun da son üç gününü viral enfeksiyonla acilde serumla kapattık. Süperiz :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.