Ana içeriğe atla

Bitli Turist Kitap Şehri'ne Hoşgeldiniz!






 misssilv:Ervin Szabo Library, Budapest… Love the wood and iron work. The old world look showcase the books perfectly: Oxford University Queen’s College Library in Oxford, England | 16 Libraries You Have To See Before You Die:


 Bloğu bir şeyler öğretmek, yeni öğrendiğim, gördüğüm şeyleri paylaşmak gibi harika bİr şekilde kullanmak yerine, sadece mızırdanmak ve kendime ''hadi koçum yaparsın sen'' demek için (ara ara duymak için de tabi) kullanıyorum. Çok sıkıcı yani. Biliyorum. Üstelik de, hayatım da, extrem bir şey yok. Yok yani.

Must have that ceiling if we do an office/library and maybe even bring out the ladder to place push pins on the map ceiling. Then you can lay down, look up and see everywhere you've been.: 25 Creative Book Storage Ideas and Home Library Designs:


 Aslında, benim için muhteşem güzel olan hayallerim var. Mesela, çok güzel bir kitap satış noktası açmak. Masal gibi. Bir çok dil de kitaplar.Okuyabilmek için rahat koltuklar. Kahve, kendimize özel karışım çaylarımızın ve sağlıklı, azıcık da sağlıksız tatlılar, sandviçlerin servis edildiği güzel bir mekan. Ufak, sıcak görünümlü, devasa bir mekan. Öyle ki, insanlar konuşup, gülüşseler de rahatsız olmasın kimse. Ama sadece sessiz olmaz. Gülümsemek, kitapların arasında neşelenmek serbest. Zaten böyle güzel bir ortam da, kimse kabalık yapamaz ki.

In this glass-walled library in Germany. | 30 Places You'd Rather Be Sitting Right Now: Imagine having this view while kicking back with a book and tea - dreamy:


 ''Ufak görünümlü ama devasa'' kısmında takıldıysanız hemen açıklayayım. Bol miktarda girinti, çıkıntı içermeli bu mekan ki bu dediğimi uygulayabileyim. Hem sadece toprak tonlarına ve loş ışıklara gömülmüş oturma alanları değil benim istediğim. Kimin ruh hali her dem aynı kalıyor ki? Beyazlar, pembeler, maviler, sarılar... Spor, country, klasik ve hatta avangart.... Kitapların içeriklerine göre ayarlanmış oturma grupları.Birbirlerini görecek şekilde değil hiçbirisi. Dolayısı ile ortam da bir kaos ortamı yok. Taza çiçeklerın hafif kokuları sarmalamış etrafı


Library and Nature...oh how much I would love to have this room! Just imagine it raining... http://www.janetcampbell.ca/: PAST QUESTIONS ON ARGUMENTATIVE/DEBATE/SPEECH WAEC/NECO ESSAYS (PART 2):



  Çocuklar için boylarına göre hazırlanmış kitaplıklar. İlgilerini çekebilmek için, çeşitli aktivite ya da oyuncaklarla desteklenmiş alanlar. Ve tabi kitaplara cinsiyet kimliğini karıştırmayan, her renk tonun da döşenmiş mini mobilyalar, sallanan sandalyeler, özel sağlıklı atıştırma öğünleri.  Sadece mobilyalarla sınırlandırmadan istedikleri her pozisyonda oturup yatmalarını sağlayacak yer yatağı ve minderleri. Yeter ki okusunlar, eğlensinler hatta onlar bırakın sosyalleşsinler.



Bridie Hall's Library - Conservatory Designs & Ideas - Interiors & Décor (houseandgarden.co.uk):



  Ve içeriye sesin ulaşamayacağı bir noktaya kurulmuş, kitaplar hakkında sohbet etmek isteyenler için, hem belki de aynı kitabı aynı an da okumak isteyip nefretle başlayan aşkların oluruna imkan sağlayan kış bahçesi. Yazın da kaydırırız camları ohh mis. Tabi çocuk parkını ve hatta kum, hamur, lego oynama alanını da unutmadım.

 Bir de benim çok üzüldüğüm bir türlü oluruna imkan veremediğim bir durum var. Çocuk esirgeme kurumlarında, daha 18 yaşına gelmiş üniversite çağında ki çocukların, kurumlardan yaş gereği çıkarılması. Bitli Turist Kitap Şehri'nin tüm çalışanları onlar olsun isterdim.

 Bazen çok daha iyi anlatabiliyormuş hissine kapılsam da (bu yazı onlardan biri değil), genelde iyi yazamıyorum. Hele hayallerimde ki masalsılığı hiç veremiyorum. Sizin hayaliniz de can bulacağına inanıyorum.

 AMAA, ÇALMAYIN HAYALİMİ. BİR GÜN BEN YAPACAĞIM. EĞER OLUR DA, BİR YERDE YAKALARSAM ÇOK PİS SÜRÜNDÜRÜRÜM. ANLADINIZ SİZ...:P

Yorumlar

  1. Ama sen benim hayalimi anlattın yahu :) Para kazanamayacağım kesin ama yıllık kira parası denkleştirsem kendime böyle bir yer açsam diye düşünmekteyim. Bir senenin sonunda ya batıcaz ya çıkıcaz.

    Kim önce atılıma geçerse diğerine haber versin :)

    YanıtlaSil
  2. Acık konusmak gerekirse Türkiye'de bu konseptle batmamak zor. Batmazsan da kendi yağında kavrulursun ancak.
    Tamam o zaman. Sen aç, ben ziyaretine gelirim. :-)

    YanıtlaSil
  3. Kendisini götürse yeter, ben kitapların arasında olma mutluluğundan başka bir şey istemiyorum. Ama o bile zor.

    Hah, ziyarete gelirmiş, yok öyle, destek kuvvet isterim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendisini götüreceğine, ben de inanmıyorum. Maalesef!

      Sen aç, ben kızımı da alır gelirim. Sonra beni kovmak yok ama. Baştan anlaşalım. :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.