Ana içeriğe atla

Hipoglisemi ve Ben

 Symptoms of Low Blood Sugar:

 İki senede çılgınlar gibi hastanede zaman geçiren biri olarak, bilirkişi havalarında konuşmaya başladığımı fark ettim geçen gün. Hımm şuranda da şöyle bir şey oluyor mu?... Haha ne güldüm kendime. Yarım doktor candan eder malum. Ama damar tıkanıklığı,safra kesesinde ki taşlar,apandisit,d vitamini eksikliği üzerine devamlı yorgunluk sebebinin de hipoglisemiye ramak kala, diyabet aday adayı olduğumu öğrenerek, rahatladım. En azından adı var, tembellik yapmıyorum kardeşim. Iıımm dayanılmaz bir hafiflik.

 Peki neden? Cevabı o kadar basit ki. Yemek yemiyorum ama devamlı kahve içiyorum. Gerçekten. Akşama kadar ağzıma bir lokma koymuyorum. Akşam eşim gelince onunla yiyorum ki bu da dokuza doğru oluyor.

 Nasıl bir seyri var? Yemek yediğin zamanlarda ağırlık çöküyor, hatta kolunu kaldırmayacak kadar kötü hissedebiliyorsun kendini ama devamlı böyle olmak zorunda değil.  Nasıl anlatsam; Kahveyi içiyorsunuz diyelim, bir an da gözlerini parlıyor, kendinizi harika hissediyorsunuz ama en geç iki saate yeniden müthiş bir yorgunluk duymaya başlıyorsunuz. Yemek yediğinizde de aynısı oluyor. Özellikle basit şeker yiyorsanız daha kısa süreli yaşıyorsunuz.

Çözümü: Diyeeet. Ne zannettiniz. Üç saatlik aralıkları olan ,sıfır un şeker ve benim hayat damarlarımdan biri olan kahve yasak. Tabi fast food dememe gerek yok herhalde. Sağlıklı ve glisemik endeksi düşük yani sağlıklı besleneceksin diyor doktor bey amca. Ben de onu kırmayayım diye, kahvemi azalttım, bol sütlü içiyorum ve şeker atmıyorum.

 Bu şeker atmıyorum kısmı çok ilginç. Şekersiz durabilen bir insan değilim.Aşırı kilo alımını durdurmak için, hamur işini,tatlıyı ev de çok az yapan bir insanım ama çikolata olsun çayıma,kahveme şeker olsun kesinlikle isterim. Çok ilginç bir şekilde (maşallah diyeyim) kahveyi şekersiz içiyorum ve tık yok. Hatta çikolata çok tatlı ve kötü gelmeye başladı. Şu 20 günlük şeker diyetlerine özenip duruyordum. Herhalde kendimi buna hazır hale getirmişim. Kolay oldu nasipse, inşallah.

 Kısacası, siz siz olun, sağlıklı ve düzenli beslenin, doktor doktor gezmeyin. Benim bu iki senede öğrendiğim en önemli şey şu oldu:

                                  Psikolojinizin bozulması, fiziksel hastalıklara yol açar!

(Aksi de mümkün tabi ama genel tetikleyicinin bu olduğu kanısındayım. Stres ve üzüntü arttığında, belki de dayanamayacağınız seviyeye geldiğin de, vücudunuz da bir veya birden çok hastalık peyda oluyor. Tecrübe ile sabittir. Biraz kendinize özen gösterin ;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.