11.24.2015

Sene Sonuna Sıkıştırılan Liste

 


 Bir kaç haftadır kendimi çok daha iyi hissediyorum. İyi hissetme döneminin başında yazacak olsam eminim çok daha olumlu bir yazı olurdu.

 Kendimi iyi hissetme halinin karşılığı benim için; evin düzenli olması bu aralar. Ama bunu değiştirmeye karar verdim. Herşeyi sağlığımı koruyamamış olmaktan kaybetmişken, hala iyi olmak için bile, büyük bir çaba sarf etmediğmi farketim. Ve yılın bitmesine iki ay kala, uygulanabilir kararlar almaya karar verdim.

 (Ve bu kararı verince, süreyi ne kadar kısa tutarsam, etkili bir biçimde uyguladığımı görmüş oldum. Arada hatırlarsam harika olur.)

   2 ay içerisinde Yapılacaklar;

1- Hipoglisemi, hayatımın kalitesini aşırı derecede düşüren bir etken. Ve seyri kötü bir şekilde değişmeye başladı. Önlemi, sağlıklı beslenmek. Bu iki ay, sağlıklı, sık ve düzenli beslenilecek.

2- Birinci madde uygulanırsa rahatlıkla kilo da verilecektir. Hedef 8 kilo vermek.

3- Diş doktoruna gitmek.

4- Kan sulandırıcı ve d vitaminini düzenli olarak kullanmak.

5- İki ayın sonunda, dahiliye doktoruna giderek, şeker testi, kan sulandırıcı etkisi için test, d vitmini için test yaptırılacak.

6- Göz doktoruna mutlaka gidilecek.

  Senenin sonuna sağlığımı sıkıştırdım.Benim için önemli bir adım. Özellikle o dişçi var ya off...

 Şu ana kadar ne yapıp yapmadığımı irdeleyecek olursam;

1- Bu madde çok zor. Sonunda ilaç kullanımına başlayacak gibi duruyorum.

2- Hala kilo vermedim. Bu kadar uzun aralıklarla yemek yersem, imkansız zaten.

    Edit: Aralık ayında, 1 kilo verilecek. Sadece 1!

3- En bunaldığım mevzu; dişçi. Ama dişimin de ağrımasıyla cumartesi günü dişçiye gittim. Bir diş çekildi. İkinci diş bu cumartesi. 3 kanal, 2 dolgu+kaplama var. Dişçiye gitmekten nefret ettiren muhteşem dişçi amcaya selam olsun buradan. Çok dua ediyorum kendisine!

4- Kan sulandırıcı, diş çektirmemle sekteye uğradı. Bu gidişle de uğrayacak gibi duruyor. Ama onun dışında düzenli kullanıyorum. D vitaminini neredeyse kullanmadım. Yeniden başlamam gerek.

5 , 6- Bu iki seçenek, iki ay sonunda yapılacak.

 Gelecek yıl için, kısa süreli listeler yapmalı. Bir senenin sonunda, yapmak istediklerinin hayalini kurarak, uçarı rakamlarla çalışmak yerine, kısa soluklu, çabucak bitecek rakamlarla çalışmalı. Kulağıma küpe olmalı!

4 yorum:

  1. 2 ayda 8 kilo vermeyi hedeflemek hiç gerçekçi ve sağlıklı değil, başarsan bile ertesi ay 3 yeni kilo alacağın garanti. Bloğumda da bahsettiğim gibi rakamlara değil niceliğe odaklanırsan yani kilo vereceğim dersen ama rakam hedefi tutmazsan bence çok daha başarılı olursun, 8 hedefleyip hiç verememektense 1 hedefleyip belki daha fazlasını vermek daha iyi değil mi? :) Bu arada sağlık önemli, umarım güzel sonuçlar alırsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın 1 kilo hedefi daha gerçekci ve uygulanabilir ve sürdürülebilir.

      Ama 8 kilo hedefimin arka cephesi şöyle ki:

      1- Sağlıklı beslenirsem kilo vereceğim ve aslında benim beslenme düzenime göre bu kiloyu verebilmek gerçeçii bir yaklaşım. Tepeden bir hedef koymuyorum anlayacağın. Ani çıkış yaptığım bir kilo var. Ve bir kere tecrübe ettim ki, sağlıklı ve sık aralıklarla olan bir diyet, müthiş kilo verdiriyor benim metebolizmama. Akşama kadar hiç bir şey yemeden durmak gibi saçmalıklarım var çünkü.

      2- Aslında, bak eğer sağlıklı beslenirsen acayip kilo vereceksin algısı oluşturmaya çabalıyorum bir de. 1 taşla iki kuş :D

      Umarım uygularım. Öğünlerimi çoğalttım bu aralar. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Ben dr dişçi yollarındayım. Bir başlayınca da bitmiyo bitmiyo :)

    Haydi bakalım maddeler yapılsın, yanlarına tikler atılsın ve sağlıklı olunsun. Her şeyin başı ne de olsa o..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda zaten senin dişçiye gittiğin. Kendime söyleyip duruyorum. Bak Handan'da bir süredir dişçiye gidiyor, falan diye. Çekilen diş için ağrı kesici kullanmaya hala devam ediyorum. Bitmedi ağrısı. Cumartesiye bir tane daha var.

      Bunların başına tik atarsam var ya, eski enerjime,kiloma geri dönerim demek ki kimse beni tutamaz herhalde. Yeni kıyafetler, o enerjiyle yeni arkadaşlar, olma ihtimali düşük de olsa (çocuğum var benim, sabi daha) üzerine öğrencilik patlatırsam değmeyin keyfime. :)

      Sil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...