11.25.2015

Wifi hatta Telefon Detoksu ve Faydaları

 Bu aralar çok havalı bu detokslar. Diyet listeleri halt etmiş. Sıkıyorsa sosyal medya detoksu yap diyorlar. Tuz, şeker falan pek bir demode kaldı, yeni detoks konuları sayesinde. Bu detokslar genelde, instagram, facebook gibi özelleştirilmiş oluyor. Ama ben, her aman yaptığım gibi, yine büyük düşündüm.

 Aslında mecbur kaldım. Artistlik yapmaya gerek yok.  Telefon bozuldu. Şarj olmuyor. Direkt nakavt durumdayım. Elim, ayağım o çünkü. Evde, wifi var ama laptop ekranı kırık, kullanması aşırı zahmetli. İçindekileri aktarmaya üşendiğimden, tamire gitmek için bir yıldır bekliyor. Virüs dolu, wifi'ye bağlanma problemi de oldu. Ohh mis. Telefon yok, internet yok. Kafam nasıl rahatladı anlatamam. Şaka değil. Vallahi bak. Dur bir sıralayım faydasını, zararını:


 1- Sesini kapatmayı unutmayayım diye sesi hep kapalı durumdaydı zaten. Sonra bir de, ''Arıyoruz açmıyorsun, telefon elinde ne diye duruyor?'' fırçası yemekten kurtuldum. Ferahladım valla.

 2- O telefonu elinden ne kadar bırakırsan bırak, geri alıyorsun. Bilmem kim bloğa yazı girmiş mi?, İnstagram ne alemde?, Pinterest'e bakayım, belki aktivite yaparız. ( En büyük yalan)

 Sonuç: Saatlerimi yiyen, ufacık görünen o telefon ve sosyal medya kullanımı sıfırlanınca, sene başında yaptığım listenin bütün maddelerini şakır şakır yapmaya başladım. Kaç sayfa kitap okumalar, yazılar yazmalar, neler neler... Ama işin özü, bunları yaptığın için mutlu olmakta. Kendine görev addeddiğin şeyleri, teker teker yapıyor olunca, üzerinize pozitiflik örtüsü değil,  halısı atılıyormuş.


 Not: Bir haftadır detoks namına birşey bırakmadım. Gerçekten daha mutsuz, bağlanıp kalmaktan tatmin olamayan bir insan haline geldim. Telefonum hala yok. Sadece laptop olmasına rağmen.

  Benim için telefon olmayışının en kötü örneği bu oldu: Çok tatlış kızımın, iki dakikalık malum yere gitmemden faydalanarak, bacağını beşiğine sıkıştırıp, şişmesini sağlaması ve şişip, kızardığını gören zavallı telefonsuz anne!



4 yorum:

  1. Oy oy geçmiş olsun kızına..

    Benim de beş gün internetim bozuktu geçen hafta, ne iyi geldi. Günlerin hızlı geçmesinin en önemli nedeni oymuş meğer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz.Birşeyi yok çok şükür.

      Haha aynen valla. Çok kötü birşey ya. Kendimi iradesizlikle suçlamak durumunda kalıyorum. :(

      Sil
  2. Geçmiş olsun! Ama süper bu teknoloji detoksları, ben haftanın bir günü mutlaka yapıyorum (telefon dahil) ve çok faydasını gördüm, dediğin gibi işler tıkır tıkır ilerliyor o gün :D

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederiz.

    Evet, koca koca listelerin eridiğini görmek çok güzel bir duygu. :)

    YanıtlaSil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...