12.25.2015

Tavsiye Dizi ve Film Üçlemesi






http://dannews.co.nz/wp-content/uploads/2015/01/borgen.jpg



 Dün yazıyı girdikten sonra uyku tutmadı. Sıkıntılı sıkıntılı geziniyorum nette. Bir orada, bir burada. Konsantrasyon sıfır. Okuduğumu anlamıyorum, izlediğimi görmüyorum. Bir ara, azıcık kendime gelmişim. Kendimi dizi sitesinde buldum. Eğer bir diziye başlayacaksam, konusundan girer, imdb puanından çıkarım. Ama bazen, istemsizce girdiğiniz bir dizi, olması gereken, izlemeniz gereken, umut vaat eden bir yapım olarak çıkar ya karşınıza hani. Dün aynen böyle oldu. Kesinlikle 2016 yılında izlemeniz gereken diziler arasına yazmalısınız. Siyasetlerine bakacak olursak pek naifler. Coğrafyalarının getirdiği bir özellik olsa gerek. (Dünya savaşlarında bile, tarafsız kalabilen bir tarihleri var.) Bu naifliklerini, dünyada ki eşitsizlik, çocukların ölümü, mülteciler, terör üzerinde o kadar hümanist ve gerçekçi bir yaklaşımla desteklemişler ki, ayakta alkışlarsınız. Dünün o yoğunluğunun üzerine, bisiklete binen insanları görünce hüngür şakırt ağladım. Bu cümleyi yıllar sonra okursanız gülebilirsiniz.


  Dizinin adı Borgen.İmdb puanı 8.5. Şöyle düşünün, evlisiniz,iki tane çocuğunuz var, seçimlere, kazanamayacağınızdan emin olduğunuz bir partiyle giriyorsunuz, fakat son üç günde rakiplerin talihsiz açıklamaları sonucunda, ülkenizin ilk kadın başbakanı oluyorsunuz. Hem de, yukarı da anlattığım gibi, dünyada ki, çocukların ölmemesi gerektiğini savunan, bunu, kurt siyasetçileri alt ederek uygulamaya sokmaya çalışarak. (Sadece 3 bölüm izledim. ) Hangimiz yapmayı istemezdik ki? Eğer izlerseniz, ilk bölümde ki demokrasi tanımı nasıl da güzel...


http://image.tmdb.org/t/p/w1920/9pZ7GbhtizUBxgzKtMOdvAQIVHJ.jpg

  Madem böyle bir yazıya başladım, bu senenin tavsiye edeceğim filmini de burada paylaşayım. Bajrangi Bhaijaan. İmdb puanı 8.2.  Ağlatan bir film. Ben komedi zannetmiştim, değil. Tabi hint filmi, komediyi de, içinde barındırıyor.  Konuşamayan bir çocuk, Pakistan'dan Hindistan'a doktora götürülüyor. Aralarında ki husumet ortada. Ben, ortayı bulmaktan,kardeşlikten dem vuran, onlarca hint filmi çektikleri için, her zaman takdir edilesi buluşumdur bu yapımları. Bu filmde extra birlik, beraberlik var. Ortada bir çocuk var çünkü. 

  Benim duygularıma gelecek olursam, bu filmle beraber şunu fark ettim.Yukarıda söylediklerime olan inancımı kaybetmişim. Önceden böyle bir film izlediğimde inancıma daha büyük bir kuvvetle sarılırdım. Artık mazide kalmış...

 Bu da benim, her sene bir kere, mutlaka izlediğim film. Bir senem dolmak üzere, ocak ayında izleyeceğim. Nasıl özledim ama. İzlemedim diyen çkmaz herhalde. Duymayım öyle birşey. Yok artık!

6 yorum:

  1. Borgeni ilk bolumde bıraktım çok mavı grı soguk bı atmosferdi..Ben dengeliyorum kendimi suç-crımınal dizi izliyorsam modern famıly gıbı komedi yada bılımkurgu,kurt adamlı vampırli fln izliyorum.kazık kadan kadınım vazgecemedım bunlardan napim.Benimde her sene izlediğim bir film var bu akşam izleyip yine yazıcam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Danimarka işte, günlük güneşlik çok yapay duruyor. Işığı da abartıyorlar, beceremiyorlar. :)

      Modern Family ben de izliyorum. Big Bang Theory, bir de Downton Abbey var. :D En çok da animasyon severim. Ters Yüz izle eğer izlemediysen biz bayıldık, bir anne olarak çok beğenirsin diye düşünüyorum. :)

      Merak ettim filmini. Daha yazamamışsın. :)

      Sil
    2. Bayıldımmmmm yalnız çok eğlenceli olmuşş:) eşimin yeğeni kafamızda neler var ki böyle dıyo:) dün sen tavsiye edince digiturk portaldan izledik.anımasyona bayılırım disney karşıtları kızarlar şimdi hahaha.Ay evet izledim yazamadım, çocuk uyuyunca akşam yazayım bak.

      Sil
    3. Haha çocuğun hayal gücü genişlemiş. Film izlerken sadece kalitesine bakıyorum.:)

      Sil
  2. İzledim ama hiç hatırlamıyorum desem :)

    YanıtlaSil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...