Ana içeriğe atla

Yılın İlk Günleri

 A thing of beauty is a joy forever:  


 1 Ocak 2016
  
 İlk güne, bu kadar hızlı gireceğimizi, tahmin etmiyordum. Çalışkanlığımızın, neredeyse zirvesin de bitirdik günümüzü.

  Klasik kahvaltı hazırlama ritüeline ek olarak, bulaşık makinesi boşalt, doldur,el de yıkanacak yığınla bulaşığı yıka rutini eklendiBayağı toparladım bir kahve içeyim dedim. Oturdum pc başına, açtım moda tasarımı üzerine esnek saatler de eğitim veren kurum arıyorum. Hayaller, hayaller.

  "Yüzyıllık Yalnızlık" okurken, gümüş işçiliğinin arkasında ki asıl sebebi hiç unutmayacağım herhalde. Okuduğumdan beri, ince iş bakıyorum. En çok da, tezhip hoşuma gitti. Renk var,tasarım var, inceliğin alası var. Sonra, yapılış aşamasından, kısa bir video izledim. “Bu kadar hassas gözlerin varken, kör kalırsın sen tatlım” diye ikazımı yapıp, kurallara uyarak, ilk gördüğüm yerden, keskin bir  u dönüşü yaptım. Html5 öğrenmeye karar verdim. Bütün gün bir taraftan iş yapıp , oturduğum beş dakikayı da, bu dili öğrenmeye çalışarak geçirdim. 

  Asıl sevindirici olan haber, eşimin evde tamir edilecek olan işlere başlaması oldu. Şansıma iki süpürgem de arka arkaya bozulmuştu. Bana asıl lazım olan, normalinden daha iyi çeken el süpürgemdi. Tamir edildi, denendi, çalışıyor.

  İkinci iş, kızımın dolabı. İkea Hensvik, yani herkesin bildiği klasik dolap. Getirdik, eşim kurdu. İlginç bir şekilde kapakları eşitleyemedi bir türlü. Arkasını  ben bir şeyler koyup ittirince ve odada yer değiştirmeye kalkınca iyice sallanmaya başladı.  Artık sallanmıyor, kapaklar düzeldi, bir türlü takamadığımız yeni kulplar takıldı. Gidip gelip, artık  gözümü tırmalamayan dolabı seviyorum.

  3 çeşit de yemek yaptım, artık ölsem de gam yemem. Yatağa yattığımda,  ayakta durmaktan bacağıma kramplar, belime ağrılar girdi durdu ama, çok güzel uyumuşum.


  2 Ocak 2016

  Güne, evdekilerden erken başladım. En sevdiğim saatler. Kaç olduğu fark etmeksizin, önce uyanmaktır. Kahvemi yapıp, kod öğrenmek için pc başına çöktüm. Küçümen uyanana kadar böyle. Baktım burnum falan tıkalı gibi, dişçiyi iptal edelim dedim. Kahvaltıdan önce market alışverişi yapılması lazımdı, ben puzzle oynamayı tercih ettim. Klasik bir gün daha.

  İlk defa kar oynadı kızım.  Evde oynadı ama, öksürüp tıksırınca korktum. Hatta kendim de hiç çıkmadım. Hasta olup, günlerce yatmak ve çocuğu da hasta etmektense, kar da yürümem arkadaş. Geçen sene evden dışarı burnumu çıkarmadım(k), ful hastaydık. Bu sene temkinli yaklaşıyorum, inşallah hasta olmayız.  Gerçi adeta bir hobbit doğurmuşum. Dışarıda kar yağıyor, benim kedi, kadife pantolonun paçalarını dizine çekmiş, çorapları çıkarmış öyle dolanıyor evin içinde.

  Kar, sakin sakin, çok güzel yağdı bugün.. Perşembe gecesi, yoğun kar yağışı ve genin o sessizliğinde camı sonuna kadar açıp kafam, üzerimde pijamalarımla uzun süre durdum. Müthiş iyi geldi.
 
  Bugün, kütüphaneye gitmek, dolaplara raf almak gibi hayallerim vardı, ama olmadı. Yarın alınacakları halledeceğiz gibi duruyor. Tabi kara bağlı. Yağmaya kalkışırsa, uğraşmayız herhalde.

  Buzdolabının bir kısmını temizledim, birazdan devam etmeyi düşünüyorum. İşleri hışımla yapmak yerine, yavaş yapmayı tercih ediyorum. Mesela, buzdolabının alt rafı beni en çok zorlayan parçadır. Beyaz plastikle, şeffaf plastiğin birleşim yeri çabuk temizlenmez. Orada kir birikir gitmez. Koydum içine suyu, sıktım cifi, ara ara suyunu değiştirdim. En son da, bıçağı taktım arasına akıttım suyu, oh mis.

  İş listemi, bloğa eklemedim. Sizin için küçük, benim için büyük işler!

  Önemli Not: Tamir edilecek yerler var, ama bugün elini sürmedi beyefendi!






Yorumlar

  1. Yeniyıla harika girilmiş bence :) Ah o denk düşmeyen dolap kapakları beni de nasıl rahatsız ediyor. Anlayabiliyorum düzeldiğindeki sevincini :)

    Bu sene verimli, yaratıcı,enerjik geçsin :)

    YanıtlaSil
  2. Dimi dimi, ben de pek beğendim. :) Gerçekten, yanına gidip, kapaklarını açıp, kapatıyorum falan.. :D

    Sadece enerjik geçmesine bile razıyım. Zayıflarım hem belki.

    YanıtlaSil
  3. Tezhipe kısa süre gidip çiniye geçtim bnde.Kurs bitmeden hamile kalmışım:))neyseki bitirdim.Bnde listeme yrm kalan çizimlerimi tamamlamayı koydum.Ayyy o dolap kapakları uff sınır bozucu.. Buarada Yüzyıllık Yalnızlık kütaphanemde okumadığım tek kitap almıştım ama kapağını bile açmadım,iyimi nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tezhip ya. Çok hoş duruyor. Çok zorluyor mu? Gerçi kararkterle alakalı. Seni zorlamaz, beni zorlar. Çini de zor bence. Bu sene tüm eksiklerini bitirirsin umarım. :)

      Kesinlikle okumanı söylerim. Değişik bir sürükleyiciliği var. :)

      Sil
  4. Helal olsun vallahi, şu buzdolabı temizliği ne gıcıktır. Görünmüyor ya, o yüzden ben hep ertelerim.
    Dolabı da halletmişsin, ohh.
    Küçük hobbiti öptüm ben. :))

    YanıtlaSil
  5. O buzdolabı temizliği hala bitmedi. Rezillik!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.