2.24.2016

Karmaşık

Animal painting portrait painting  Giclee Print Acrylic Painting Illustration Print wall art wall decor Wall Hanging: giraffe with leaf on Etsy, $10.00:


 Sorgulama devrimin bitip, kabullenme kısmına geçtiğimi farkediyorum. Belki tamamen değil ama bir gün o da olacak. Umursamama değil, doğruyu yanlışı görüp olduğu gibi kabullenme.

Bu sistemin işlemediği ve asıl işlemesi gereken yer, kendim olmalı ama ben düşünceleri, insanları kabulleniyorum. Kendime geldiğimde, doğruyu yapmak için kasmaya çalışıyorum.

 Mesela, çok hayal kuruyorum.Biliyorum yanlış.Abartıyorum çünkü. En ince ayrıntısına kadar, farklı farklı mesleklerde çalışırsam, nasıl bir kariyer ile mutlu olacağımı düşünüyorum. Manyak mıyım. neyim? Öyle kallavi meslekler zannetmeyin, sadece onlar yok. Hatta onlar çok az.

 Günlük hayatımda yokmuş gibi davranmaya çalışsam da, sıyırıp sıyırıp geçen keskin bir kııç sallanıyor başımda. Herşeyden biraz bilmek , kağıt parçasına sahip olmadan çok bildiğin şeyler... Ne faydası var bunların? Bazen yüzüme, bazen arkamdan söylenilen zeki kelimesinin ötesine geçemiyorum. Neye göre, kime göre zekisin bir de? 

 Sorgulayıp duruyorum şimdi.. Gerçekten tek bir işe odaklanmayı nasıl başarıyorsunuz? Sonra şiikayet ediyorsunuz ama bence insanların birden fazla tercihi olmalı. Hepsini yapmalı. Bazısını çok, bazısını az. Ama bir tane olmamalı. Çoklu zeka kuramına göre, bir noktada zekası müthiş ileri olan insanları genelde tuhaf buluyoruz. Filmlere, dizilere konu oluyorlar. Onlar için çok normal bu. Ama belirli zeka türlerine, eser miktarda dağıtmış bizler, niye bu kadar zorluyoruz? Dahi çocuk doğduktan kısa süre sonra bile müthiş bir konsantrasyon süresine sahip oluyor. Biz ise, prize parmağımı soktuğumda ne olacak? diye düşünüyoruz.

  Mutlu olamamanın bir diğer sebebi, mutlak bir şey de başarılı olmaya adanmış hayatlar gibi geliyor bazen. Sadece sevgiliyle,arkadaşla,sosyal hayatımızı renklendirmekle, dolduramadığımız bir hayatımız olup, içinde debelenip duruyoruz.

 Benim gibi, maymun iştahlı olsaydınız hayat çok güzel olurdu halbuki. Hiç birşey bilmiyorsunuz. Uzun uzun düşündüğünüz herşeyi bu kadar sığ ve kurulamayan cümlelerle anlatabilmek de herkesin harcı değildir ayrıca. Sonuç; sevdiğin şeylerin peşinde koş. En sevdiğini meslek olarak yapmayı planla, mutlaka yoğun konsantrasyon gerektiren bir sanat dalıyla ilgilen,daha hafif ve keyif veren şeyleri hobi olarak yap ama bir gün o da senin mesleğin olabilir. Kendine daha fazla şans tanı! Yaşa bakmaksızın olacak şeyler ama hiç olmazsa çocuğunu bundan mahrum bırakma! Bence yani. 

 (Beynim durmuş durumda, çok uykum var ama bana sabahlar olmasın! Ufak ateşlenme vakası. Öyle yani. Tarihe not düşmüş olayım bunu da. Ölmezsem seneler sonra okuyup, gülüp geçeyim..İyi geceler ya da günaydın size.Mutlu olun!)

12 yorum:

  1. Bayağı derin düşüncelere dalınmış gece vakti.

    Günaydın :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yazmışsın. Ben de benzer düşünüyorum fırsat varsa devam et durma... sevdıgın seylerı her an yenıden keşfet. Belkı yıllrını verdıgın bır ugras bır yerdne sonra sana keyıf vermıyordur o zaman hıc acıma degıstır alanını.. Bastan basla sonuçta o alanda mükemmel olmak degıl onemlı olan o ısı yaparken mutlu olman...

    Belkı kabullenmekle başlayıp bıraz ic dokus vardı bu yazınızda ama ben de bıraz farklı duygular uyandırdı. Acayıp gaza geldım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben de maymun iştahlının dibine vurmuş bir insanım. Faydası olduğu kadar zararı da var. :)

      Ama sizi gaza getirebilmek güzel birşey. Gerçi sizin gaza gelmiş halinizi hayal edemiyorum. Merak ettim valla. :)

      Sil
  3. Kelimesi kelimesine aynı ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim şey bu işte. Benzerlikleri keşfetmek. Hoşgeldin. :)

      Sil
  4. İştahınla yarışırım, o derece yani :)
    AÖF'ün bölümlerine bir göz at derim. İşletmeye takmıştım mezun olduğum ilk yıllarda, kayıt yaptırdım, herkes "yapamazsın" dedi, inat ettim ama yapamadım. Sonrasında "ilahiyat"a sardım, hiçbir şey bilmiyorum, öğreneyim diye, yine "yapamazsın" dediler. "Yaparım" dedim, yine yapamadım. Çalışırken, çocuk varken hobi mobi beceremedim ben. Bekarken yapacakmışım ne yapacaksam. İnşallah sen becerirsin, bana da gaz olur.

    YanıtlaSil
  5. Az da olsa kendimi normal hissetmek güzel birşey tabi. :)

    Ben kendimi el sanataları kısmında hiç başarılı görmedim, gereksiz gördüm ama şimdi nedense müthiş hevesliyim. Yeteneğimde yok bu arada. :) Yetenkli olduğumu düşündüğüm işlerin hepsini de cepte görüp yapmıyorum. Neyse başladığım birşey var, devam edersem iş çıkar diye umut ediyorum. :)

    Ben yapabilirsem herkes yapabilir zaten. Sırf sizin için yapmalıyım bence. :P

    YanıtlaSil
  6. B plansız yapamam ben. Çalışıyorum bir isim var ama başka islerde yapmalıyım. Enerjimi bir şeye verince ve o is kotu giderse ben allak bullak oluyorym. Bana enerji veren başka şeyler de olmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, özendim. En güzeli de çocuğunuza herhangi birşey söylemenize bile gerek kalmadan aktarılacak olması. :)

      Sil
  7. Ailemde beni sağolsun ordan oraya gonderdı hep,o kurstan bu oyuna şu sporada gıtsın derken hiçbir şeyde uzmanlaşamadım ama en azından herseyden tattım eglencelıydı.Çiniyi mesela bırakmıyorum yada sporu gerı kalanlar arada bi canlanıp sönüyor napim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee bulmuşsun zaten kendini dinlendirebilecek bir sanat dalı. En güzeli. Bloğa da koysan da görsek eserlerini. :)

      Sil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...