Ana içeriğe atla

Hayat Sıradanlaşınca Mutlu Olmak


by Francesca Buchko Auf francescabuchko.com http://www.pinterest.com/johannacary15/illustrations/:

Normal hayata geri dönüşümün mutluluğu tüm benliğimi sarmış durumda. Biraz biraz uykusuzluğumu da toparlıyorum. Değmeyin keyfime. İnsan devamlı yatmaya mahkum olunca anlıyormuş, evin içinde ki işleri halletmenin bile aslında keyifli olabileceğini. Eski heyecanlarım da geri gelmeye başladı. Baktım hala paraşütle atlamak, karavanda yatıp kalkıp dünyayı gezmek gibi hayaller kurabiliyorum. Heyecanla. Bir gün yapabileceğime inanarak. Motivasyonumun birinci şartı istek duymak olsa gerek. :)

 Depoya dönüşmüş salonumu elden geçirdim. Bayağı toparladım. Süpürmesi kaldı. Balkonum hala, eşimin ağır şeyleri atmasını bekleyerek geçiyor. Gün almış, adamlar perşembe günü gelecekler. Dolayısıyla en erken çarşamba akşamı çıkaracaktır. Ondan sonra yıkayabilirim. Sonra saksıda ki toprakları yeni toprakla karıştırıp, çiçek fideleri almak lazım. Minicik çocuğum saksıları görünce çiçek ekin dedi ya. :D Orada ki dolabın da düzenlenmesi, salonda ki büyük oyuncakların o dolaba sığması gibi düşüncelerim var. Sığmazsa büyük hayal kırıklığı. O balkon bu yaz rahat rahat kitap okunabilecek  kıvama gelsin artık. Yayıla yayıla ohh.Mutfakta ki mini balkonu da kızıma tahsis etmeyi planlıyorum. Çadırını, kumunu, suyunu eksik etmeyeyim, bol bol d vitamini alsın istiyorum.

 Oturma odasında ki kitaplar raflardan indi, tozları alındı, süreli yayınların büyük kısmı atıldı. Kızımın asılarak düşürdüğü rafı geri takıp, kitapları koliden kurtarmak istiyorum. Zor bir şey değil ama o iş de eşime bakıyor. Puff, evin boyanması da lazım... İşleri sıralamaya başlayınca nasıl da çoğalıyorlar.

 Bu arada evi temizledikçe despotluk yapmaya başladım.En son holde, koridorda, mutfakta,yatak odasında oyuncak bırakmayı yasakladım.Oynayınca bırakıp gitmesine müsaade etmiyorum. Alabildiğini alıyor, kalanını ben götürüyorum. Fena değil. Ayaklarımın altı haritaya döndü. En son kürdan bulup yere atmış, ayağıma girdi. Hala acıyor deyince, eşim bakayım dedi. ''Hangisi?'' diye sordu yahu. Artık nasıl kanıksadıysam... :D Tabi olmazsa olmaz, fazlalıkları çıkartma işlemleri devam ediyor. Büyük bir yığın oldu. Arada bir oturduğumda, Handan'ın ben kırmayıp yaptığı film postundan, fragmanları izleyip film seçtim. Daha diğer postan seçeceğim filmler var. İzleme listem kabarıyor. Bu sene 50 film izleyebilecek miyim bakalım?

 Ben de durum böyle. Evin içerisinde düzen oluşturma, temizlik, yemek falan. Klasik. Ramazandan sonra  yoğun bir tempoya girme planlarım var. Yapmak isteyip yapamadıklarımın üzerine gitmem lazım. Neyi ne kadar istediğimi güçlü ve kararlıyken görmem lazım. Yarım bıraktıklarımı tamamlamam lazım.  Her şey güzel olacak!

Yorumlar

  1. Sen anlattıkça kendim yapmış gibi ferahladım, evde düzen ruhumu hafifleten bir şey. Ama benim dışımda üç kişi dağıtırken biraz zor oluyor :)

    Filmleri izlediğinde beğenecek misin merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de evi toparladıkca, yarım bıraktığım hobilerimi yapma isteği ile doluyorum. Benim ruh halim birebir etkiliyor. Hem de üç erkek.. Umarım dağınıklık seviyeleri ortadır. :)

      Trash izleyeceğiz güye kaç gündür, olmadı br türlü. Ben de artık bir film postu yapayım dimi? Beğeneceğimden eminim. :)

      Sil
  2. Ooooo planlar sahane, kolay gelsin (ay kurdan konusunda cok fena oldum, nasil cikarttin ya cok acimistir, ay bu veletler kazara oldurecek bizi bir gun, benimki de dun gozume koca fircanin sapini sokuyordu az kalsin, mor mor oturuyorum, beyim dovdu haniiiim diye..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha, gerçekten de kızımdan dayak yiyip duruyorum. Karnıma değişik objelerle vurarak davul çalıyor mesela. :D

      Kürdanı eşime çıkarttım neyse ki evdeydi. :)

      Sil
  3. Film tavsiyelerıyle ilgili bir yazı bekliyorum yalnız.Bende spor yaparken dizikolik oldum:) gecen hafta harrypotter maratonu yaptım miss gibi.Oğlan uyuduğunda öğlen açıp tvyı karsısında yapıyorum o zmnda boşa gıtmesın diye.. Bu arada dram seversen still alice,dressmaker,gone girl,never lose focus tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Ben de yaparım izlersem ama Handan.2a git. Dur link atayım. Üstelik bu listenin içinde ayrıca kocaman bir film listesi daha var. :)

    http://metebilge.blogspot.com.tr/2016/06/ben-izledim-sen-de-kacrma-listesi.html

    Heyy koşu bandında yürürken dizi izleyenler grubu kuralım. Zaman hızlı geçiyor resmen. Bu ara benim yürüyüşler iptal, koşu bandını indirebiecek durumda bile değilim. Ay ortalık inşaat tozu,kırığı, leşş.. :(

    Senenin başında bir iki harry potter'da ben izledim, seriyi tamamlarım bu sene. :) Hint filmleri seviyorsan Aamir Khan'ın filmlerine bir bak. Fanaa dram, Black izledin mi? Black için dram az gelir ya. Ağlayamıştım bile.. Ahaha nasıl film öneriyorum ama? :D

    2 Broke Girls izlemişmiydin? Tam spor yapmalık. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada filmler için teşekkür ederim dram notuyla listeme ekliyorum. :)

      Sil
  5. Gecen eve temizlik için biri geldi oyuncakları görünce arkasına bakmadan kaçtı ;) oyuncaklardan bir çöp dağımız var resmen heryere yayılmışlar ;) bana da gelecekler bir gün alacam çöp poşetini atıcam artık tek çözüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uygun fiyatlı kutular buldum, aldım, istifledim, yine dağılıyor, yine dağılıyor. Ben de evi toparlasam temizlik için birini çağırıcam ama nereden başlasın kadın diye acıyorum. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.