Ana içeriğe atla

Mum


mum ile ilgili görsel sonucu
 Sıyırmadan bir önceki köşeden döndüm galiba. Ateşimin 39 dereceye çıkmasının ve hala hasta olup antibiyotik, ateş düşürücü kullanmamdan kaynaklanıyorda olabilir tabi. :)

 Hasta olunca, hele de aşırı halsiz iki gündür anneme gidip geldim. Bugün için iyi olduğumu zannedip evde kalayım dedim. Ama sinirlerim gevredi. Ne yataktan kafamı kaldırabildim, ne kendime bir şey yapıp yiyebildim, garibime annemin yaptığı yemekleri yedirdim, şükrettim. Ya onlarda olmasaydı? Terslik bu ya, tüm gün elektrikler kesikti, telefonun şarjı yok, evde saat yok. Hiç ihtiyaç duymadık. Ben bir iki söyledim, eşim burun kıvırdı. Kol saatlerimin pili bitik, laptopun şarj aletini patlattım. Karşı komşu evde yok. Saat yok! Hayır saatin kaç olduğunun umursamamak elimde değil. Antibiyotik içeceğim. Ahaha,  hangi asırda yaşıyoruz diye sinir harbi yaşamamış gibi yazıyorum. İlkel metotlarla hallettim ilaç işini. Güneş bu odaya bu saatlerde, bu açıdan vuracaktır diye düşünebildim. İçtim. Üç aşağı beş yukarı doğru  oldu zannedersem. Güneş açısı hesabı yapmadan belirli saatlerin zaten farkında olduğumu keşfettim. Çok faydalı bir gün oldu. :P

 Yok, ben elektriklerin kesilmesine alışamıyorum. Çocukken çok nadir yaşardık, onlarda çok eğlenceli olurdu. Elektriklerin kesilmesi, işin içine mumum girmesiyle tılsımlı bir eğlenceye dönüşürdü. Mum ışığında yazılan kitapların daha da güzel olacağını düşünürdüm. Yazmak hem daha kolay olur, hem akla gelen fikirler daha orijinal olurmuş gibi bir histi benimkisi. Fenerden nefret ederdim. . Tuvalet hariç tabi. Hala beyaz ışık sevmem. Bir de ritüel edinmiştik; yastık savaşı. Çocuk olmak keyif almak demek işte. Kızımda küçüklüğünden beri mum muum diye çığlık atar. Çok sever. Halbuki karanlıktan hiç hoşlanmaz. Mum gerçekten efsunlu bir havanın oluşmasını sağlayıp, sanki o zamana hapsediyor ruhumuzu. Bambaşka şeyler yazacaktım aslında, ama bunlar geldi aklıma...

 Biraz önce bir yorum gördüm. Almanya- Avsturya arasına bir yere, pkk özerk bölgesi ilan edilsin de herkes mutlu mesud hayatına devam etsin demiş.  Cuk olmuş. Şahsen ben çok memnun olurum. Elbirliğiyle kuruverelim...

Yorumlar

  1. :) Elektrik kesintisi deyince babamın bizimle yaptığı fenerler geldi aklıma. Evdeki bütün pilleri (büyük piller tabi şimdiki kalem pil değil) üstüste dizer gazete kâğıdı ile sarardık sıkıca. Bir küçük kablonun bir ucunu minik ampülün altına sarar diğer ucunu da pillerin altına yapıştırırdık. Sonra gelsin eğlence. Ampulun ucunu pilin üzerine değdirince fenerimiz hazır olurdu :)

    Bizim oğlanlar da nezle, Metos öksürüp duruyor, denize sokmayı düşünüyorum ne zaman hastayken denize girsem iyileşirim. Seni nerden atalım denize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamane deyimiyle; ne güzel bir etkinliikmiş o. Yazdım bir kenara. Hiç unutulmuyor huzurlu geçen günler değil mi? :)

      Ahaha ben zatürre olurum kesin. Geçmiş olsun da senin de işin zor be. İki tane ergen erkek hasta. Valla google yazsan, derdinden bağlantı hatası verir. :P

      Sil
  2. Gecmıs olsun, Allah sıfa versın hasta olunc aınsna hıcbırseyın keyfını alamıyor. Bızım de çocukken sık sık elektrıkler kesılırdı çocukluk ıste ısın keyfı bızdeydı o zamanlar ;)

    son yorum zaten batının bıraz da korktuğu bır sey, baksana pkk Avusturya devlet kanalı ORF ı bastı da dah asonra almanya PKK nın yuruyusunu engelledı ;) Yanı dıyorlar kı zararınız turkıyeye ıse basımızın ustunde yerınız var ama bıze zarar erecekseniz onunuzu keserı zboyle dıyıorlar. Avrupa ıste ıkı yuzlıu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerlerde yanlış yapıyoruz, ama o hatayı bulmak, bulsakta düzeltmek çok zahmetli galiba. Huzurumuzu hiç kaybetmesek keşke...

      Çok ilginç ya. Avrupa'da kanal basıyorsun, ceza almadan kurtuluyorsun. Almanya'nın yürürüyüşü ertelediğini bilmiyordum. Devlet stratejileri ikiyüzlü olmak zorunda kalır. Hiiç umurumda olmaz. Ama insan hayatını hor gören tutum devlet stratejisi olamaz. Savaşlar içinde çeşit çeşit adilikler içerir ama dünyanın herhangi yerinde terörle ölen masum insanlar, çocuklar,bebekler herşeyden çok daha adice...

      Sil
    2. Ne kadar da doğru bir tespit. :(
      Bana dokunmayan yılan bin yaşasın

      Sil
  3. Mum deyince başka bir dünyaya gidiyorum ben. Mutluluk hormonu vücuduma yayılıyor, yüzüm gülüyor. Beyaz ışık-sarı ışık keskin hatlarla oda oda ayrı bende, mutfakta sarı ışık olursa çalışamam, salonda, yatak odasında beyaz ışık olursa huzurum kaçar. Takıntılı mıyım, neyim :p

    Şu bahsettiğin özerk bölge beni de acayip mutlu ederdi. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sevdiğim sarı ışıkda voltu yüksek olup beyaza dönecek. :d Sorun biz de o zaman, dağılalım. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stilistlerden Çizimler (IIlustrations)

O kadar stilistliğe gitmeye çalışıyorum, ediyorum dedim madem, biraz da bana ilham veren görüp de beğendiğim çalışmaları sizinle de paylaşayım istedim. (Bu arada ufak bir not: Ben, çizim tekniklerini yarın öğreneceğim için ve ilk denemelerimden haz etmediğim için ve silüet ve kıyafet duruşunu kavrayabilmek için bakarak çizim yapmayı yeğledim. Yani son zamanlarda ki çizimlerim tamamıyla benim tasarımlarım olmadı.Ama çizimlerimde ilerleme kaydetmeme büyük katkıları oldu. Kısacası siz de elinize kağıt kalem alıp başlayabilirsiniz. Olmadı mı canınızı sıkmayın. Hiç olmadı bana yazın anlayamadığınız noktaları. Yarım doktor misali, ama canınızdan olmazsınız :)     Size yardımcı olabilecek diğer noktalar ise, çizimini gördüğünüz bir modelin kalıbını çıkartabiliyorsanız eğer, yahut pratik olarak değil de direkt modelistlik eğitimi almışsanız kalıbını çıkartıp, dikip, bilmem hangi markanın çook beğendiğiniz ama o çook fiyatından dolayı alamadığınız modelini üzerinizde hep birlikte görebiliriz. Y…

Yaka Yapımı

Stilistlik kursumuzda bu hafta yaka yapımı üzerine yoğunlaştılar. Yoğunlaştılar dememin sebebi ise maalesef malzemem olmadığı için,ve yakın tuhafiyelerde bulamadığım için ortada kalmam yüzünden. Uzun süredir rahatsızlıklarım ve bilumum sıkıntılı sebeplerden ötürü kurslarıma gidememiştim. Malzemelerden de bir  gün önce haberim olunca başka bir yerlerden bulma ümidim de kalmadı. Arkadaşlarım, benim uzun süredir yapmak istediğim yakaları yaparken ben de onları izledim. Biraz çizim yaptım. Birazcık ta dikiş. Gözüm onlarda olunca pek iş yapamadım zaten.

                                                             Yaka kalıp örnekleri:








  Malzemelere gelirsek;

  -Keçe ( Hoca beyaz,krem ve siyah tercih etmemizi istemişti. Bence istenilen renkte keçe kullanılabilir. Hatta bence kumaş çok daha şık olur. Benden söylemesi.)

-İnci (Büyük ve arkası yassı olanları tercih ettiler. Yapıştırabilmek için arkasının yassı olması önemli bir pozisyon oluşturuyor.)



-Silikon tabancası artı silikon almayı unutma…

Salvador Ve Sürrealizm

Bir kaç senedir Salvador Dali ile tanıdığım ve beni içine çekip bir daha da çıkaramayan sürrealist resimler.. Başka ressamlar da var elbet. Ana temanın Dali olmasının ilk sebebi, onunla sevmiş olmam. Bu resimdeki de Salvador amcamız. İşin en güzel tarafı bu fotoğrafın dijital tekniklerle hayat bulmamış olması.
 Bir kaç ay önce Salvador Dali sergisi Tophane-i Amirede idi. Hayalim; nette gördüğüm, beni cezbeden  o zekice çizilmiş resimlerin çok daha fazlasını görebilmekti. Ama neredeyse bütün çizimler benim zekamın fazlasıyla üstündeydi. Eğer güzel sanatlar öğrencisi olsaydım çok şey öğreneceğim kesindi. Maalesef değilim...












  Başlığa bakıp ta, öyle internetten edindiğim bir kaç bilgi ve beğeniyle sürrealizm üzerine ahkam kesmemi bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Tek amacım, görmemiş olmanız ihtimaline karşı, bir kaç resim ekleyip sizin de sürüklenmenizi sağlamaktı.