10.20.2016

Rica

   Birinci sınıf annelerini gördükçe içim sıkılıyor, bunalıyorum. Bir de, öğretmenin okul resmi çizin dediği derste mezarlık çizen Ahmet'i görünce dumur oldum. Yazık vallahi yazık! Ben kararımı verdim, bana, benim kızıma, başarı odaklı olmayan bir okul lazım. Bu özellikte bildiğiniz bir okul, kurum vs. var mı? Keşke, sanata ağırlık veren bir ilkokul olsa, bir şeyleri başarma ihtiyacı hissetmeyen, devasa ödevler yerine çocuğa hayatı, okulu ve bilimi sevdiren... Aynı konuları her sene görmek yerine zamanı geldiğinde öğrenseler keşke. Öğrenme isteği hiç kırılmasa.... Yazarken bile sıkıldım. Ama en çok neyden sıkıldım biliyor musunuz? Şikayet etmekten! Çünkü sadece söyleniyorum, somut adım atmıyorum. Neyse daha fazla dırdır etmeyeceğim, ama başarı odaklı olmayan, bildiğiniz, gördüğünüz, duyduğunuz bir okul varsa lütfen yazın!
 


8 yorum:

  1. Daha dün öyle bir okul açsam ne güzel olur diye düşünüyordum. Hatta etüd merkezi. Benim arkadaşım kızına o tarz bir etüd merkezi arıyordu bulamadı iyi mi. İlla ders ders ders.

    Devlet okulunda ilkokul rahattı. Bizim çocuklar rahat büyüdüler. Ortaokulda Bilgiç'i etüdlere pek yollamadım. Gerekirse alır dedim. Hiç gerekmedi. Metos 11. Sınıfta arkadaşlarının çoğu dersaneye gidiyor. Onu da yollamadım,son sene halletsin bu sene japonca kursu istedi ona gidiyor. Evde olunca bir şekilde çocukları rahat ettirebiliyorsun.

    YanıtlaSil
  2. Şu kul açma işini ben de düşündüm valla. Şöyle bahçe için de minik bir ev, az çocuk, kaliteli zaman off ne güzel olurdu. Butik okul. :) Etüt merkezi extra zaten ya ben okul isityorum. :)

    Devlet okulunda öğretmenlerin bazıları çıldırmış anladığım kadarıyla. Ve yine anladığım kadarırl kura çekilerek yerleşiyorsun,i stediğin öğretmene gidemiyor.

    Tabi yukarıda istediğim şeyin de, bir ücreti e ödeme imkanı var. Dolarlarla ödenen bir okul olma ihtimali var mesela. O zaman koşarak devlet okuluna mı götüreceğiz acaba? :)

    YanıtlaSil
  3. Şu linke bir bak istersen: http://www.baskabirokulmumkun.net/
    Ama bu okula yolladıktan sonra hayata nasıl alıştırırsın bilemem :(

    YanıtlaSil
  4. Ceren'cim bu kuruluşu uzun süredir biliyorum ama bu kadar geliştirdiklerini farketmemiştim. Daha kuruluş aşamasındaymış ben gördüğümde. Şimdi bir daha bakacağım teşekkür ederim.

    Aman ya, şu durumda canı ne istiyorsa onu yapsın modundayım. Zaten bana kalırsa sanatçı olsun. Hayata alışmasın, ne olacak? :)

    Sen nasıl oldun asıl? Okudum ama yorum yapamadım. Bu ara senin gibi olamaz ama duygusal olarak çok iyi geçmedi kusura bakma. :( Hep aklımdaydın, hep dua ettim... Evde durumlar nasıl meraktayım. :)

    YanıtlaSil
  5. Allah yardımcın olsun, oraları pek bılmıyorum ama benım de benzer endıselerım vardı. Elh. ılkokul donemımızde almanyada olmamız cok ıyı oldu. Okulumuzdan memnunum ama turkıyed ya da benzerı başarı odaklı egıtımı önceleyen herhangı bır yerde olsaydım ben de sımdı senın gıbı kara kara düşünüyor olurdum ;( Ins Yardımcı olabilecek bırırlerı çıkar.

    Bır de Seccenın mezarlık remsı benı de dumura uğrattı. Normal bır durum degıl bu, Benım 5 yasındkaı yunus kreşe başlayalı 2 ay oldu ama yenı yenı her gece altını ıslatmaya başladı. Kresı sevıyor bır sorunu da yok ama yıne de ogretmenıyle konusucam bu durumu. Co farklı nedenlerı de olabılır ama okulda zorbalık gören çocuklar gece altını ıslatırmış dıye okudum gecen egıtımpedıadan. Okulu suçlamıyorum emınım onunla alakası yoktur ama ogretmenı bılsın kı kardeş geldıgı bu donemde ona gore davransınlar... Mezarlık cızmek nedır ya ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıkılıyorum bu konudan. Sonuca ulaşmanın, doğrunun,yanlışın karaktere göre değişeceği bir konu ve aslında tek istediğim öğrenmeyi sevdirsinler, gerisi çorap söküğü gibi gelir..

      O yazıyı ben de okudum eğitimpedia'dan,bir sor için rahat etsin. Ama minik kardeşle alakalı olabilir mi acaba? Gerçi kardeşi vardı zaten. Umarım sadece sıvıyı fazla kaçırmıştır. :)

      Mezarlık ya, şaka gibi. Hapishane çizse haklı çocuk diyerek geçiştirecektik ama mezarlık daha çok acıttı.. :(

      Sil
  6. Daha erken canım, kafanda şekillendirmeye çalış bence ama sıkılma. Daha kreş var önünde, psikopatına denk gelmezsen sadece oyun oynuyorlar orada.
    1.sınıfa başlama öncesi de aynen ilk bebek gibi, herşeyden korkup her ayrıntı önemli zannediyorsun. Halbuki okulların belli kıstasları var, zaten kendileri söylüyor biz böyleyiz şöyleyiz diye. Kimi okul disipliniyle talep alıyor, kimisi rahatlığıyla. O aşamalardan yeni geçen, çok kasmakla hata yaptığını yeni anlayan bir veliyim ben, hiiiç takılma derim ben. Herşey çocukta bitiyor. Senin minnoş hırslı bir kızsa ayrı bir yol çizersin, laylaylom sevgi pıtırcığıysa ayrı. Yeter ki mutlu olsun yavrular.

    Mezarlık!!!
    Allah'ım, aileye gidiyor aklım ama... Günah da almamak lazım. Ne korkunç :(

    YanıtlaSil
  7. Bak çok doğru söylüyorsun, yine abartıyorum değil mi?Birinci sınıf çocuklarının sıkıntılarını okumasam rahattım aslında. Dün hesap yaptım en azından 3 senemiz var daha.O üç sene bizim ekonomik durumumuz ne olacak, daha mı iyi daha mı kötü? Dün savaştan bahseden ben değildim sanki, üç sene sonrayı şimdiden düşünmeye başladım. Offf... O zaman şimdiye odaklanıp, okulu kafaya çok takmıyoruz, yavaş yavaş. :)

    Yok ya, bıcır bıcır laf yetiştiren bir çocuk o, ikizler üstelik. Öğretmenleri okulda, okulun resmini çizin dediğinde mezarlık çizmiş. Hayata ödev yapmak için gelmediğinin farkında, oyun oynayamadığı için ağlayan, okula başlar başlamaz okuldan bıktırılan minicik bir çocuk. Bak yine dellendim. :(

    YanıtlaSil

Mini Bir Merhaba Postu ve Dizi Tavsiyesi

 Merhaba! Artık sızlanmak istemediğimden yazamasam da, hala istediğim gibi yerleşebilmiş değilim. Sürünme durumu mevcut. Yakında to...